Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TV Tool har fått skärmen svart


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!

 

Har installerat programmet TV Tool och tryckte av misstag på den gröna knappen "TV Mode". Monitorn är helt svart och envisas med att slockna när jag startar om dator så nu är datorn "trasig". Hur ska jag göra?

Har inte fått upp bilden från datorn på TV:n, det var därför jag installerade TV Tool.

 

Tack för din hjälp!

Holger

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

koppla in kabeln mellan tvn och datorn, fick likandant förut, slå på tv kanalen där du har datorn så kommer du se hur datorn bootar där..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller starta datorn i felsäkert läge och avinstallera/ställa om TvTool där.

 

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

[inlägget ändrat 2004-06-15 17:58:23 av Warwolf]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HAr lärt mig lite mer om TV-apparater.

AV-ingången har en egen kanal som heter just AV. Det går därför inte att göra en vanlig kanalsökning.

 

Det som man ska göra är att aktivera grafikkortets TV-out port, vilket jag nu försöker.

 

LÖste problemet datorn geneom att trycka ner F5 när jag startade datorn (WinXP) och fick då den i felsäkert läge. TV Tool gick inte att köra i felsäkert läge men jag kunde installera förra drivrutinen för grafikkortet så nu har jag en bild.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Gick inte att starta TV Tool i felsäkert läge. la in en gammal drivrutin så nu fungerar skärmen.

 

Tack för din hjälp!

Holger

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...