Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

cd-rw i gammal iMac?


gosquare

Rekommendera Poster

har en iMac DV SE Snow med DVD spelare i. som känt är det cd-rw i dom nya iMacarna. det vill jag också ha, DVD spelaren anväder jag ju aldrig. ngn som vet om det går att byta ut min DVD enhet mot en cd-rw?

 

"it's not where you put your words - it's where you don't"

 

-dilated peoples

 

[inlägget ändrat 2001-06-04 02:05:28 av gosquare]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde gå att byta den interna enheten, men jag rekommenderar en extern i det här fallet. Det blir smidigare, eftersom det är en iMac.

 

Skaffa lite DVD-filmer och använd DVD:n. Jag gör det själv och tycker bättre om att titta på film med min G4, eftersom datorskärmen har betydligt bättre bildkvalitet än TV:n.

 

 

Mac OS X - det idealiska systemet för framtiden

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker det verkar klumpigt med en extern... och den lilla skärmen i iMacen duger knappast att kolla DVD på.

 

/majk

 

"it's not where you put your words - it's where you don't"

 

-dilated peoples

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du prompt ha en intern CD-RW och kasta ut DVD:n fullständigt är det nog bäst att du talar med ett Apple Service Center eller liknande angående utbyte. iMacen behöver ju sin lilla egna, så det får bli ett byte till en likadan enhet som i de nyaste iMacarna.

 

Eftersom det då låter smidigare med en extern enhet rekommenderar jag en sådan.

 

 

Mac OS X - det idealiska systemet för framtiden

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Extern brännare är nog bästa lösningen.

 

"Life is too short to use anything but a Mac; Windows is just not a human environment." - Roger Ebert, filmkritiker på Chicago Sun-Times

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med. Jag har DVD i min G4 och skulle aldrig i livet byta ut den. Möjligen komplettera den, men inte ersätta den.

 

Mac OS X - det idealiska systemet för framtiden

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, det verkar korkat att byta ut en intern dvd-spelare om man redan betalt för den. En extern brännare kan ju också användas till andra Macar (och även pc-datorer. Det enda som krävs på dem är ett Firewire-kort och det finns att köpa i varenda datorbutik).

 

 

"First they ignore you. Then they laugh at you. Then you win." - Mohandas K. Gandhi

 

 

[inlägget ändrat 2001-06-06 10:24:02 av Staffan Kjell]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag var inne på samma linje för ett tag sedan. Själv har jag en iMac DV 400mhz och ville som du ha en intern cd-rw istället för en DVD-spelare. Så jag gick in till en apple återförsäljare och frågade och fick svaret att "nej, det går inte. Apple har inte några standardkontakter på sina enheter då de skulle bli för stora (kontakterna då) i en så pass liten dator som iMac". Låter troligt, då Mac alltid har varit lite egna. Och iMacen är ju inte till för att rota i, då får man allt lov att köpa en G3/G4 "towermodel" om jag fattat det hela rätt...

Det enda jag kan säga i detta läge är tyvärr, synd. Men det lutar åt att jag skaffar en extern cd-rw.

Mvh

ivanavi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda möjligheten är väl att byta till samma enhet som finns i de nyaste CD-RW-iMacarna, men det är som sagt klumpigt.

 

iMacen är ju datorn för externa tillbehör, d.v.s den moderna Mac Plusen.

 

Känner man på sig att man vill in och pilla är det en ny G4 eller en begagnad G3:a eller 8500/8600/9500/9600 som gäller.

 

 

Mac OS X - det idealiska systemet för framtiden

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PM 8500/8600/9500/9600 är rena stenåldern nu. Till och med en iMac är ett bättre köp.

 

 

"First they ignore you. Then they laugh at you. Then you win." - Mohandas K. Gandhi

 

 

[inlägget ändrat 2001-06-06 18:39:54 av Staffan Kjell]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...