Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fjärrskrivbord


mr_crille

Rekommendera Poster

Hej! Jag har ett program så man kan komma åt sitt skrivbord och de funkar har testat! Men nu vill jag komma åt en dator i ett nätverk som e hos mina föräldrar, dem har ´bredband, jag har deras bredbands ip och namn på deras datorer och två nätverks ip! Datorerna jag vill komma åt har jag installerat detta programet! Om jag skriver deras bredbands ip kommer jag ingen vart! Skriver jag deras nätverks ip kommer jag inte nånstans! Hur ska jag skriva in ip nr och den datorn jag vill komma åt? Ps deras bredband går via en router!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så måste den eller dom datorerna som du vill komma åt konfigueras så att dom godkänner att kommas åt. Mer om det här kan du läsa i den inbyggda hjälpen i XP. Skriv fjärrskrivbord i sökrutan. Vad är det för program som du skriver om??

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TribalWorld

Hej mr_crille

 

Här kommer en länk som beskriver mer exakt hur du konfigurerar ett fjärrskrivbord ...hoppas den hjälper dig.

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;315328&Product=winxpINT

 

 

 

[bLÅ]

//Micke

Support Engineer

Microsoft Personal Support

[/bLÅ]

[FET]

Inlägget är inte förknippat med några garantier eller ansvarsåtaganden av vilket slag det vara må, det medför heller inte någon överföring av rättigheter. Användning av informationen i inlägget sker på egen risk. Användning av förekommande script, datorprogram eller liknande regleras av villkor som finns på Microsofts hemsida

[/FET]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...