Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Popup ad från ilead, eller "ile ad i track.it"


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

http://ilead.itrack.it/clients/Home_Entertainment_2/c2423/popup.asp?campaignid=2423&websiteid=2731&scriptid=8222

 

Har försökt att stopp dessa annonser vid att lägga dem in i ZoneAlarm pro, men det gick inte. Har sökt efter den i AdAware och på internet,hittade flera som disskuterade detta, men ingen hade någon bra lösning på problemet.

Känner ni till detta och finns det någon som har lyckats bli av med dom?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

JAg har provat olika pop up-stoppere, men de har givit mera strul än nytta, tyvärr. Laddar jag ner MSN tolbar, får jag bara ett mindre fönster, samt att msn's sökmaskin startar automatisk om jag skriver in en andress fel, och det tycker jag inte om.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Gäst idgadmin

Jag har också problem med dessa popup rutor, verkar som de är ganska många som har problemet, och fler lär de bli, eftersom ingen lyckas bli av med dem. Det som jag blir lite förvånad över är att de är ganska kända svenska företag som syns i de slumpade popup-rutorna. Som t.ex. Bonnier, Home entertainment, och Boxman.

 

Ordentlig hjälp med detta skulle uppskattas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej uhm,

Jag har jobbat mycket med detta problem, sedan jag skrev första inlägget, och tror att jag har blivit av med ilead m. fl.. (men andra som har kunnskaper om detta är välkomna att skriva) Jag hittade ett program som heter PestPatrol, du kan ladda ner det anten från Download.com, eller via BearShare/Kazaa. När du har skannat HDD'n så kommer du till att bli mycket förvånatöver antal Pest's (Adware,malware,hijackers etc.) som finns på disken, AdAware hittar några, men inte alla. När du har fått rensat HDD'n, (akta så du inte tar bort program, BearShare och KAzaa är t. ex. program den klassar som Pestprogram, men markera dem och klicka på EXCLUDE) så kommer PestPatrol till att övervaka intrångsförsök, registrera dem, skicka tillbaka ett meddelande som de önskar sig från datorn, och sen RADERAR dem. PestPatrol har också en kontinuerlig Memorycheck och Cookiecheck. Tilsammans med ZoneAlarm har jag nu fått en popupfri dator! (I ZoneAlarm skriver jag in sidor jag vil blockera, t. ex. www.abetterinternet.com) Kommer att forsätta studera detta runt säkerhet och intrång, då det har blivit intressant att lära sig.

Lycka till!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

PestPatrol är lösningen! Även jag blev av med ads från ilead nu! Tack för hjälpen Sewit!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...