Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TFT skärmar dåliga?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

Tjena!

 

Jag undrar okm TFT skärmar är dåliga i spel bl.a.

Kompisar säger att de är flimriga och att de inte hänger med i spelen riktigt. Undrar om det är sant?

Det är en 19 tum. Märket vet jag inte, inte okänt i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, på vissa TFT-skärmar kan det stämma och speciellt om man ansluter via VGA-porten. Nya TFT-skärmar lider inte av problemet med eftersläpning i spel och filmer. Det beror på att de har en responstid på under ca. 25 ms (millisekunder).

Det kan uppstå ett visst flimmer på skärmen om du ansluter med den analoga VGA-ingången (samma som till CRT).

 

Själv har jag en 17" Eizo FlexScan L557 med en responstid på 25 ms och ansluten med DVI. Jag har aldrig märkt några problem när jag spelar eller kollar på film.

 

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

[inlägget ändrat 2004-06-03 18:49:34 av Warwolf]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom äldre TFT-skärmarna hade dålig accestid i jämförelse med vanliga CRT-skärmar och därför inte riktigt så bra när man vill spela Action-spel eller att använda ett TV-kort för att se vanlig tv på skärmen. Utvecklingen går ju framåt så att en TFT-skärm idag klarar det mycket bättre än förut men dom som är riktigt bra kostar ju en del pengar. Det kommer i framtiden att bli mycket bättre och billigare tror jag.

 

Tillägg efter att jag läst Warwolf's inlägg: Jag har en skärm med 68ms responstid, kanske därför jag lät en anings negativ.

 

 

[inlägget ändrat 2004-06-03 18:52:07 av supporter]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

murmelmannen

Nej dom flesta 17" skärmarna funkar bra i spel.Men se upp för 19" och större som ännu inte räcker till riktigt ännu.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...