Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

tv till vidio


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej jag har ett ati mobile kort och försöker spela över från datorn till vidion men det blir bara svart vill hur ska jag göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

akhlaque57

hmm det ska inte bli svart, men där emot om du har i en DVD skiva..DÅ kommer det bli svart..eftersom DVD skivar har ett spärr..men det finns sätt att komma runt den ;) som jag inte får förklara på den här forum ;)

 

 

Den bästa svaret får givetvis 1 poäng =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skyddet heter Macrovision, så mycket kan jag säga.

 

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

nej det är inte det bet blir svart vitt utan att man försöker spela in dvd..

 

och det är inte bara det som kronglar..

 

när man sätter i s-vidio sladden i datorn så blir det först svart vitt bild på tvn tills man har gått in i avancerat och ändrat format(det spelar ingen roll vilket format set står på man måste byta till vad som hälst för att få bild) när man gjort det så får man färg bild med det flimrar som sjuton om vita saker t.e.x text på en film.. och så när man spelar in på video blir det svart vitt :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Gäst idgadmin

Den svartvita bilden kommer från att tv:n inte känner att det är en svhs signal som kommer, det brukar man kunna ställa in på tv:n så slipper du rota bland inställningarna till tv_ut varje gång. Samma problem har du till videon och det är inte säkert att videon går att ställa om till svhs. Flimret som du får på vita saker är vanligt på lite äldre tv_ut kort men det brukar gå att justera nivåerna kontrast,ljus mm så det försvinner någorlunda. Ifall du inte kan göra det direkt i drivrutinen så ladda ner TvTool ifall du har ett gforce kort..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...