Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Xvid.ax, explorer.exe = kraschar windows

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Så fort jag rör en xvid fil genom att markera den så kraschar windows XP. När det kraschar försvinner allt i windows som är igång, utom program som är igång. (program och windows xp körs väl i separat delar av minnet så därför kraschar inte allt man har igång.) Windows kommer igång på nytt efter några sekunder. Sedan kommer felrapport där man ser att felet sitter i explorer.exe och xvid.ax. Avinstallerar jag Ace Mega Codec Pack löser sig problemet men då kan jag ju inte se på filmer. Vad göra? kan det vara någon bugg? Kan man inte rapportera buggar till de som tillverkar xvid?

[inlägget ändrat 2004-05-26 14:24:49 av frågaren & vetaren]

Guest idgadmin

Prova att byta codec! Jag föreslår dig att besöka www.dvd.box.sk dör finns alla codec du behöver. Men et smidigt paket som alltid fungerar är Kazaa lite´s codecpaket. Filen du letar efter heter klcodec203f.exe (hittar du lätt med t.ex. DC) men Xvid codecen funkar inte speciellt bra så installera den separat med Xvid installationen från sidan jag gav dig. sen kan du kolla på allt vad som finns att erbjuda.

Många "Mega-codec pack" och liknanade ställer bara till mer problem än de löser. Använd istället en bra codec som kan hantera MPEG-1/2/4 och en himmla massa andra format. Pratar så klart om ffdshow, här hittar du den http://www.afterdawn.com/software/video_software/codecs_and_filters/ffdshow.cfm

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

Guest idgadmin

Tackar för all hjälp! Ska prova era förslag. Poäng till er alla. Jag har också förut läst om att codec packar kan ställa till med problem. När man installerat ace mega codec pack och kollar i Gspot så har mam över 100 codecs, man undrar ju vad man behöver det till.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...