Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan detta vara sant?


arn

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har windows98,, ganska seg dator 200 mhz men köpte en webkamera man både kan fota med också. Web cam go plus hette den.

Tyvärr så lyckades jag inte installera drivrutinen till den då datorn krachade helt och gick i dosläge. Jag lämnade ner datorn och nån fick kolla den då en påstod att jag hade för många starta program och det blev förlite minne för installationen.

Nu har jag installerat om hela windows98 men det blev samma fel i dosläge. Då påstår han i databutiken att märket på processorn jag har är så dåligt märker fast det ska fungera med en 166 mhz processorn. Han sa att min processorn var för klen att köra igång drivrutinen till kameran.Kan verkligen detta vara sant ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, knappast det är nog bara det att han inte vet vad felet är och måste hitta på nåt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jo jag men 200 mhz är väl inget att hurra för, det finns ju inga spel idag som fungerar perfekt med så låg processor. Dessutom har jag väldig omodern BIOS och modekort det borde väl säga en hel det varför vissa saker fungerar så dåligt.

Det är väl lika bra att köpa nytt modekort med processor så blir datorn i princip ny och klarar dagen grejer.

 

Jag har en hårddisk som bara fungerar till 70 procent på grund av en omodern BIOS.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Rickard Liljeberg

Där är ngt fel om datorn hänger sig när du skall starta den.

 

Och datorbutiker hara garanti på reperationer, så det tycker jag du kan ta upp med honom, man skall bli nöjd med det man få gjort

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...