Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Göra xvid = hör cpu temp = 60-70 grader.


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

 

 

Jag har en AMD Athlon XP 2000+ och Soltek moderkort. Hittade ett temperatur mätnings program på solteks hemsida. I går tänkte jag lämna på datorn över natten för att rippa dvd och göra det till xvid så får processorn för hög temperatur. RT1 temp blir mot 60 grader och ABS II temp 70 grader. För höga värden? Vad göra? Vad har ni andra för temperaturer? När det blir varmare och sommaren närmar sig påverkar det ju också lite temperaturerna. Dessutom brukar rummet där jag har datorn vara lite varmere är andra rum an vågon anledening. När jag gör annat som kräver mycket datorkraft, t.ex. defragmentera, spela, flytta stora filer, så stiger inte temp så där mycket.

[inlägget ändrat 2004-05-20 07:50:28 av frågaren & vetaren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hel Och Ren

 

Hej

 

Min processor temp ligger på allt mellan 35 - 60 grader beroende på vad jag gör!

 

Har du scannat med Ad-Awere och Spy-Bot?

 

Sen så kanske det är läge att tänka på en ny processorfläkt? Men annars så är nog inte 60 Grader noge kritisk temp!

 

Ha det!

Helren

 

Om dumhet gjorde ont, skulle många skrika dagarna i ända

AMD Athlon Barton 2,17Ghz,1024Mb Ram, 120+80Gb,Radeon 9600 256Mb

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

det finns ett program som heter hardware doctor som du kan installera den övervakar temperaturen i datorn och varnar när det blir för varmt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...