Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rippa DVD


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

Jag ska nu för första gången prpva rippa dvd film med programmet FairUse. Har läst på www.dvdrhelp.com.. Får väl bättre kvalitet om jag lägger det på flera skivor, men hur bra kvalitet kan man maximalt få? Kan man få xvid upp i full DVD kvalitet och hur stor bör då filen vara? Det måste ju finnas en gräns och man kan väl inte få bättre en dvd kvalitet fastän man skulle skapa en 10 GB xvid?

 

[inlägget ändrat 2004-05-19 07:12:03 av frågaren & vetaren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MPEG-4 runt 1300 kb/s brukar ge väldigt bra kvalitet, sedan kan du också lägga till AC3-5.1/7.1-ljud.

 

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag vill gärna komma ikontakt med din bekant som hade samma problem som jag, med att inte komma ut på explorer, den funkar inte alls, den hittar inte sidan, min mail

är mrdrummer57@hotmail.com

 

Tacksam för svar

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag pratar för min bekant, han är inte så bra på sånt här. Lösningen när inte internet funkade var för honom att gå till en dator butik med modemet. Eftersom modemet var på garanti skickade butiken modemet till modem tillverkaren. På butiken kunde de inte göra något åt det, så sa de i alla fall. Han fick 1 vecka senare tillbaka modemet från servicen och fick veta att felet var att biosen var rörig/råddig. Men om du kommer åt e-post har du troligen inte samma fel som han hade. Hans internet funkade inte alls. De fick det att fungera men han fick inte veta hur de gjorde. Använder du andra program som t.ex. dc++ eller spelar du spel på internet eller annat som använder sig av internet? Prova att på kontrollpanelen högerklicka på din nätverks anslutning och välj Reparera. Prova annan webbläsare och se om det hjälper.

 

[inlägget ändrat 2004-05-19 13:39:24 av frågaren & vetaren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tackar Warwolf för hjälpen. Läser lite själv på interent och lär mig lite mera hela tiden. De jag funderat på får jag också hittat lite svar på själv.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...