Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

handla aldrig på komplett.se !!!


brorsan

Rekommendera Poster

Snacka om dålig service, jag köpte ett grafikkort där och när jag fick hem det var det trasigt. Skickade in det mot att få ett nytt, väntade i några veckor och fick till slut ett nytt. Det visade sig att även detta var trasigt fast jag hade bett dom testa kortet innan dom skickade iväg det. Jag skickade in även detta kort och bad att få pengarna tillbaka. Detta skulle jag få (det var nästan 2 månader sen jag skickade in det andra grafikkortet nu) och jag har ringt ett par gånger och frågat var mina pengar var, svaret jag fick var "det är på gång, inom en vecka ska du ha dom" - skitsnack! sen dom sa det har jag väntat över en månad på pengarna! Jag ringde nyss till dom igen och krävde mina pengar och det han jag pratar med säger är att "jo, jag ska maila dom som har hand om utbetalningar och se om dom kan skynda på lite". Detta är fan otroligt! Det är otroligt att man kan bli lurad och tro att ett företag är seriöst, när det i själva verket är nå jävla amatörer alltihop! Så det jag vill ha sagt är att handla aldrig på komplett.se!!!!!!!!

 

 

 

/def - http://pirates.dyndns.org

__________________________________________________

"The probability of someone watching you is directly proportional to the stupidity of your action"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
Thomas Ytterström

JAg hatar också Komplett. Det vägra häva ett köp fast jag inte kan få deras grejer att funka. Så nu tvingas jag betala felsökningsavgift + fraktkostnad för grejer som jag inte kan få att funka.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterst irriterande - men hela processen låter snarlik den man genomgår för att få ut arvode från IDG varje månad :)

 

Till Kompletts försvar kan väl sägas att jag returnerat en defekt Duron utan problem och fått en ny efter ~10 dagar... men de vägrade förstås betala returfrakten och jag orkade inte tjata.

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte skriva om min usla upplevelse med komplett.se

 

Jag handlade datorprylar till ett värde av ca 22000 kr

En moderbräda a7m266d och två processorer athlon mp 2200.

 

När jag satt ihop grejjerna och skulle installera ett OS så stängde den av sig på lite olika ställen, efter en del trixxande ( 10 fläktar och en trummfläkt funkade lite bättre :), andra OS etc så ringde jag och frågade komplett.se för att försöka få reda på problemet.

 

Dom tyckte att jag skulle lämna in moderkortet och processorerna för undersökning hos dom.

 

Problemet ansåg dom var Mikrorepor på processorerna

( gick inte att se nått och jag vet folk som har fungernade "runda" athlon processorer )

 

Så dom debiterade 1500-2000 kr inkl frakt "felsökning" och en del väntande *suck*

 

Jag fick hem grejjerna igen men litade inte alls på dom där dårarna jag pratat med så jag satte igång med att googla ( vilket jag alltid kommer att göra hädanefter ).

 

Jag hittade en ny bios på AMD i Taiwan, installerade den och burken har fungerat helt klockrent i ca två år nu.

 

Givetvis får jag inte tillbaka mina pengar eftersom ärendet enligt dom är avslutat.

 

Jag sa även att jag skulle vilja ha nått bevis för mikroreporna, det kunde dom ordna och dom skulle skicka bilder som visade detta .. icke sa nicke.

 

*Undrar fortfarande vart mikroreporna sitter*

 

komplett.se -"jävla ¤#..%~¤"%...$$$ svindlare"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Då måste ni haft en sällsynt otur.

 

Jag har själv handlat mycket av Komplett.se och aldrig haft några problem varken med frakt eller trasiga saker.

 

Allt har varit helt när det kommit fram och fungerat efter montering.

 

Klart, sen är de väldigt omständiga när man ska returnera saker, tycker jag. Dustin är inte hälften så omständig. Hittills har det bara behövts ett mail och jag har fått en returadresslapp och ett nummer (Vad det nu heter?).

 

Hos Komplett.se måste man skriva en halv uppsats innan man ens kan skicka iväg prylarna för retur. Jag var därinne och höll på att fylla i för ett grafikkort som jag trodde var trasigt. Höll på att få spader.

 

Skickade aldrig iväg grafikkortet, eftersom det visade sig vara jag som använt för gamla drivrutiner till det. :-)

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet.

 

E Cleaver

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv handlat mycket av Komplett.se och aldrig haft några problem varken med frakt eller trasiga saker.

 

Samma här, har alltid handlat av komplett och det har alltid funkat suveränt. Iofs har jag aldrig behövt returnera något.

 

Dustin är så dyra, så då kan jag lika gärna handla grejerna i butik på hemmaplan.

 

[inlägget ändrat 2003-12-15 17:27:54 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv handlat mycket av Komplett.se och aldrig haft några problem varken med frakt eller trasiga saker.

Samma här, jag känner dessutom folk som har klantat sig och bränt både moderkort och processorer, komplett.se har alltid varit avesvärt mycket snällare vid returhanteringen än jag själv skulle ha varit.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dustin är så dyra, så då kan jag lika gärna handla grejerna i butik på hemmaplan.

 

Njee, inte nödvändigtvis - det beror förstås på vad man köper. Komponenter kanske, men skrivare och skärmar exempelvis är det inte alls sällan som Dustin är mycket billigare på än Datorbutiken och Komplett...

 

Sedan måste Dustin ha någon form av tryck på Posten, för de levererar alltid ut direkt till nästa dag - Datorbutiken och Komplett kan ta flera veckor (!) på sig från det att man fått "leveransbekräftelse, nu har vi skickat till Posten, här är ditt kollinummer"-mailet :(

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...