Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Direct Connect

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Hej, jag behöver hjälp med DC. Det är förresten en filbytarprogram för er som inte har hört talas om den precis som Kazaa. Jag har installerat den och själva programmet startar men jag kan inte koppla till någon "hub". Ni som har det vet säkert vad en hub är. Jag har gjort om inställningar dvs ställt in passiv resp. aktiv men inte ens det hjälper. Måste jag ha mer än en viss antal Byte för att logga på. Jag har inte ens kommit upp till 1 GB ens. Vissa säger att man måste ha 3 GB och uppåt.

Tack på förhand för er hjälp

R.T.

Guest idgadmin

det finns flera olika hubbar en del gar kanske en min. share på 1 GB andra på 3 men de flesta bättre hubbar kan ha en min. share på uppemot 50GB.

Pröva leta efter en med mycket liten share som minimumkrav

Guest idgadmin

Tack för svaret, jag har försökt de som inte krävs någon share, ändå blir jag Disconnected. jag har fört över de filer jag har på Kazaa men det räcker inte.

De flesta hubbar har regler som måste följas, annars blir man "disconnected". Ett exempel från en hubb:

1. The minimum required clients for this hub are NMDC 2.0.2 or DC++ 0.181

2. Info tags (Hub Slot info etc) must be displayed

3. DO NOT Share Installed Applications or Installed Games

4. DO NOT Share Trojan Horse or Virus Creation Programs

5. DO NOT Share Download or Recieved Files or KAAZA Directories

6. DO NOT Hammer other users. It's rude and doesn't get you anywhere

7. Use search. Don´t ask in chat... unless you can´t find it

8. 3 slot minimum

9. ISDN or lower 3 slot maximum

10. Open at least 1 slot per Hub

11. Maximum of 12 hubs connected (note this will be at the discretion of the op's depending on connection speed)

Jag rekommenderar att du besöker följande sida. Du når den även via DC++ under Help/Hjälp i menyn och FAQ.

http://dcplusplus.sourceforge.net/faq/faq.php?list=all&prog=1&lang=en

[inlägget ändrat 2004-05-13 20:41:52 av popjosef]

Hej!

Kolla in den här sidan:

http://www.hublist.org

Här finns massor av hubbar, det är bara att söka på vad man vill ha för nåt. Tex avgränsa sökningen till hubbar med låga share krav.

/Toobi

[inlägget ändrat 2004-05-13 21:18:59 av toobi_88]

mr hansson

du har väll ställt in tillräckligt många slots för downloads och uploads?

vissa hubbar kräver att du öppnar ett visst antal slots för att du ska få komma in, det brukar stå ett medelande då, andra orsaker kan vara att hubben är full...

Guest idgadmin

Är jättetacksam för er hjälp. Ska prova nu och se om det funkar med de grejer som ni föreslog.

R.T

Guest idgadmin

Jag har 0,8 GB och dela med mig av. Det är Kazza filer. Är det förbjudet och dela med sig av sina kazza filer. Hur ska man annars kunna klara kravet för fildelning på de olika hubben?

Det är bara en eller två hubar som har inget krav.

:) R.T.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...