Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Öveklockning?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej jag har ett litet problem:

 

Har tröttnat på min dator lite och vill trimma den ska köpa nytt grafik-kort och minne/hdd

 

Det jag har/ska byta ut

 

Segate Barracuda 120gb 7200rpm 2mb cache (Ultra-ATA 100)

Geforce 4 4200Ti AGP-8X (128mb)

 

Här är det jag tänkte köpa:

 

Maxtor DiamondMax Plus9 160Gb 8Mb 7200rpm UDMA-133 Vätskebaserat lager 995kr

Sapphire Radeon 9800XT Atlantis 256MB DD AGP, ATI,£dubbelfnutt£Ultimate Edition£dubbelfnutt£, Full-Retail 5 899

 

2st TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2. Minne 184-P (för DDR-PC333MHz) (AMD OK) 382kr x 2

 

Jag har en Intel pentium 4a northwood @ 2,4ghz

Har ni nått bra klocknings program eller nått tips?

(KAN INTE BYTA MODERKORT DÅ DET ÄR EN HYRDATOR SÅ JAG HAR INGEN MANUAL)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Prova powerstrip enkelt att använda, men ska du köpa ett nytt grafikkort, så vänta tills Atis nya X800 eller nividias 6800 kommer ut. Dom släpps i slutet av den här månaden, och är rejält mycket snabbare.

 

[inlägget ändrat 2004-05-12 22:23:58 av Lars Lundkvist]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tja.

 

Man brukar bara överklocka datorn om man verkligen behöver det. Datorn du har räcker mer än väl till allt du kan tänka dig.

 

Du får inte mer fart på spel eller nånting mot vad du har nu så ett tips är att skippa överklockningen.

 

 

Proud owner and founder of http://www.distansdata.nu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

FÅR MAN FRÅGA VART DU HITTAR SÅ BILLIGA DELAR!?!?!

 

512MB DDR FÖR 380KR!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

okej men det skulle vara bra att veta hur för HL2 laggar (hackar) ner till 15fps i 800x600

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mr hansson

om nån frågar hur man överklockar så kan man ju svara på det! varjegång det kommer på tal så ska alla bara avråda från att göra det.. varför? om nån är intresserad av hur man gör så borde man få svar på det? det är väll aldrig fel att trimma processorn om man är beredd på att ta riskerna?

 

Varför är överklockning så vanligt om det som vissa påstår inte ger nån prestandavinst?

 

varför köper folk nya processorer om det kvittar om man har 2.5 eller 3 GHz?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mr hansson

jag har dessvärre inga svar jag tycker bara att folk som kan ska svara på frågan om hur man gör istället för att bara varna.

 

och nog lär det bli en prestandavinst om man får upp processorn ytterligare några hundra MHz...

 

testa sweclockers forum istället där borde nog finnas människor som är piggare på att svara..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Gäst idgadmin

Tja.

 

Anledningen till att så många avråder folk från att överklocka en snabb dator som klarar allt är att det kan bli ett dyrköpt försök när det inte fanns någon anledning till att ens försöka.

 

Men har man gott om pengar så varför inte ;-) Varifrån får du uttalandet om att det är så många som överklockar sina datorer ?

 

 

[CITAT]mr hansson skrev:

om nån frågar hur man överklockar så kan man ju svara på det! varjegång det kommer på tal så ska alla bara avråda från att göra det.. varför? om nån är intresserad av hur man gör så borde man få svar på det? det är väll aldrig fel att trimma processorn om man är beredd på att ta riskerna?

 

Varför är överklockning så vanligt om det som vissa påstår inte ger nån prestandavinst?

 

varför köper folk nya processorer om det kvittar om man har 2.5 eller 3 GHz?[/CITAT]

 

 

Proud owner and founder of http://www.distansdata.nu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...