Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spara filer


ElBoa

Rekommendera Poster

 

Nybörjare som gärna vill lära sig av er experter.

 

Hej!

 

På grund av virus är jag tvungen att rensa hårddisken och installera om Windows XP. Det finns dock 2 filer i hårddisken som jag gärna vill spara. Dessa filer kommer att raderas när jag rensar hårddisken. Jag har ingen brännare installerad på datorn så jag kan inte spara dessa filer på CD. Finns det något sätt att spara dessa 2 filer när jag raderar innehållet på hårddisken?

Tacksam för hjälp !

El boa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ta en back up,start-program-tillbehör-systemverktyg-säkerhetskopiering..

 

Uppdatera Mera :)

 

[inlägget ändrat 2004-05-10 09:32:10 av TalisMan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ElBoa,

 

Ett alternativ - om du har ett e-mail konto och filerna inte är för stora (dvs lagringsutrymmet på e-mailkontot räcker) så kan du skicka ett mail till detta konto och bifoga de 2 filerna som bilaga. Sedan är det bara att ta hem dem när du rensat hårddisken.

 

Ha en bra dag!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej ElBoa

 

Det beror HELT på hur stora filerna är. Ett alternativ till det som CÅ skriver är t.ex Yahoo Breifcase. Där får man ett gratis lagringsutrymme på nätet på 30 Mb. Tyvärr är det begränsat till 5 Mb stora filer. Men du kan ju splitta upp t.ex en 29 Mb stor fil i 6 delar och på så sätt lägga ut den. T.ex med Winrar (Winzip borde också fungera). Annars så kan du söka på filesplitters i google. Men Winzip borde som sagt fungera.

 

http://briefcase.yahoo.com/

 

Annars kan du ju använda disketter, och även där splitta filerna så dom får plats. Kör en test med att splitta och återställa innan du formaterar, så att du ser att det verkligen fungerar också. Gör testen med en kopia av filen, så att du inte sabbar orginalfilen.

 

Men som sagt, det beror ju HELT på hur stora filerna är.

 

OBS. se bara till så att filerna inte innehåller något virus.

Om dom gör det, så går det inte att hämta tillbaka dom från Yahoo t.ex. Yahoo har en egen virus-scanner och tillåter inte att man laddar hem virussmittade filer därifrån (däremot så tror jag att det går att ladda upp en sådan). I varje fall så är det så med Yahoo mail.

 

Dessutom så är det ju viktigt att du inte får tillbaka viruset till din nya installation.

 

ha de

Amos

 

 

[CITAT]Lagen Om Korrekthet.

När du arbetar på att lösa ett problem, så hjälper det alltid om du vet svaret.[/CITAT]

 

 

[inlägget ändrat 2004-05-10 11:03:00 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Tillägg

 

Det slog mig att om man använder något chatt-program som MSM eller liknande, så har jag för mig att man kan skicka större filer därigenom till någon annan som använder samma program.

Då kan du ju skicka filerna till någon kompis, och sedan hämta tillbaka dom när du nyinstallerat färdigt.

 

Förutsatt att båda parter har bredband, så borde detta vara en väldigt bra metod.

 

ha de

Amos

 

 

[CITAT]Lagen Om Korrekthet.

När du arbetar på att lösa ett problem, så hjälper det alltid om du vet svaret.[/CITAT]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...