Just nu i M3-nätverket
Jump to content

php med PWS

rickard bengtsson

Recommended Posts

rickard bengtsson

Jag följer med i webstudios php skola och har därför installerar PWS och php. Problemer är att när jag ska visa en php sida får jag bara meddelandet:

HTTP-fel 403

403.1 Förbud: Exekvering av program förbjuden

Detta fel kan uppstå om du försöker köra ett CGI, ISAPI-program eller annat körbart program från en mapp som inte tillåter att program körs.

Kontakta webbserverns administratör om problemet kvarstår.

min misstanke är att jag ska ändra något i php.ini men jag vet inte riktigt vad.

Snälla hjälp mig

Om du öppnar PWS och trycker på "avancerat" (längst ner i menyn till vänster) så får du upp ett gäng kataloger.

Om den hemsidan/scriptet du skall köra finns med i en av de kataloger som ligger där så trycker du på egenskaper på den katalogen och kryssar i körning.

Om katalogen inte finns med så lägger du till en ny (på knappen "Lägg Till Ny") sedan kan du skriva in vad den skall heta (om du vill) ochkryssa för körning.

Då borde dina PHP script fungera för det låter som att du inte har kör rättigheter i den katalogen som du försöker köra dina PHP sidor i.

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

Martin Persson

och du får ändå upp felet, jag har precis samma problem, jag tycker att carl-johan nordqvist kunde tittat in i eforum och svarat på frågor här, men det verkar han tydnligen onintresserade av.

Mvh Martin Persson

martin@costodia.com

m a r c u s

Som standard ges mappen bara läs- och skript-rättighet. När du kör php behövs kör-rättighet.

Dubbelkolla att du har det.

• 2 months later...
Sonny Gruvsjö

Har samma problem, men problemet uppstår endast i Windows ME, i Windows 98 + 98se funkar det perekt direkt, och som svar på följdfrågor, kan INTE köra win98 på min dator, för det finns inga drivrutiner till Win98 för tillfället.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...