Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nero (Svarar inte)


Igga

Rekommendera Poster

Har laddat ner några filmer från DC++ och ska bränna dom. När Nero analyserat filmen får jag meddelandet att filmen inte är en giltig Video-CD. "Videon kommer att omkodas till Video-CD före bränning." När jag sen trycker OK händer ingenting. När jag trycker ctrl Alt Delite så står det att Nero inte svarar. Vad beror det på? Detta har inte hänt när jag bränt filmer från Kazaa. Har installerat om Nero Express, men det blir samma ändå.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

o mjag mins rätt, så tar det en bra tid för nero att omvandla filmer (tex. avi) till videoformat svcd elller dylikt. prova med att bränna filmen som en vanlig data cd.

 

 

 

Life is short: learn fast

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Problemet är att så fort Nero ska börja omvandla filmen så svarar inte programmet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen

som sagt: försök att bränna filmen som en vanlig data fil, inte med omvandling till nåt film format.

har du kollat om det verkligen är en film ? ibland finns det file som bara "heter" .avi, eller .mpg eller vad som helst, men som inte är film i och för sig, även detta kan leda till problem. Då kan Nero letar sig ihjäl och slutar svara.

 

Life is short: learn fast

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Det har löst sig nu. När jag provade igen och med lite tålamod väntade ett tag, så började programmet igen av sig självt, och jag kunde bränna filmen som vanligt. JAg hade lite för bråttom alltså. Dessutom kunde jag bränna den i SVCD så det behövdes ingen omvandling. Tack i alla fall.

Man ska lära sig nåt nytt varje dag. :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...