Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

bränna dvd del 2


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

hejsan! tack för hjälpen så snabbbt!

men jag glömde tyvärr nämna att det är en lg brännare med 4x , så det är nog inte den som är problemet...

gamla frågan :

har problem med att ändra skrivhastigheten på dvd-bränningen, även om jag ändrar till 4x, eller 2x , så tar det alltiod cirka 43 min att bränna en dvd på 4.5 GB ,snälla hjälp mig!!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan bero på skivorna också..

Om du tex gör inställningen 4x först, och sedan stoppar i skivan, och skivan är en 1x eller 2x, så ändrar programmet inställningen.

 

Du kan aldrig bränna med högre hastighet än vad både brännare och skiva klarar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har också en LG dvd-brännare med 4x på dvd-r/dvd+r. Jag har också märkt att om man ställer in 4x på brännarprogrammet så bränner den ofta i 2.4x i alla fall, fast skivorna klarar 4x. Men sen så läste jag på en av mina philips dvd+r skivor att om det blir som ovan att det inte går i £dubbelfnutt£rätt£dubbelfnutt£ hastighet, så ska det hjälpa med att uppdatera brännarens firmware...En uppdaterad firmware finns på denna sida: http://www.clubic.com/d/drivers/29079.html (en direktlänk). Under rubriken £dubbelfnutt£Pilotes (drivers) Spécifiques au produit£dubbelfnutt£ klickar du på Firmware a303. Antar att det är denna LG DVD-RW du har, iaf den jag har. Hittade ingen fimware på LG:s hemsida konstigt nog, men denna ska fungera fint. Att bränna i 4x på dvd-r/dvd+r ska enligt LG gå på 15/20 minuter, vilket stämmer då det fungerat någon gång. Beror även på vilket märke du kör med, ibland får man vad man betalar för...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska inte stå:

£dubbelfnutt£rätt£dubbelfnutt£, jag skrev fnutt rätt fnutt och så blev det ovanstående istället....hm

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...