Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan läsas av alla med problem.


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

Min tid räcker inte till nu för att hjälpa till på forum. Men när jag läser om era problem får mig på dåligt humör. Många av era problem går att åtgärda ganska enkelt. Att inte ha plats på sin hårddisk för program i dag är inte relevant. Ni kan undvika många maskar, virus med mera. Nästan allt mög är skrivet för Microsoft programvaror. När ni surfar använd er av Opera med java. Lite reklam får ni stå ut med. Men de får ni ta. Stäng av java funktionen. Använda bara java funktionen när hemsidan kräver detta. Jag personligen använder mig bara av Internet Explorer för visst ärende typ bank med mer. Tyvärr har många banker sidor inte anpassat sina sidor för Opera. För mig är detta obegripligt. Om det är någon som bör tänka på säkerhet är det våra banker. Köp ett bra antivirus program. Ladda ner följande program ZoneAlarm, Ad-aware, Spaywareblaster, CWShredder, Spy Sweeper eller Spybot. När det gäller e-posten bör ni använda er av Pocomail 3 eller Pegasus Mail skippa Outlook Express. Många virus och annat mög är skrivet för Outlook Express. Jag hoppas ni följer mina råd. Ni kan då räkna med en mycket trevligare tillvaro på Internet.

 

 

Lundaviking (Jörgen)

 

www.otorn.org/~jorgenj/

 

 

[inlägget ändrat 2004-04-29 08:21:20 av lundaviking]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...