Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inte tillräckligt minne


janner

Rekommendera Poster

Har en PC, pentium III med interminne på 386MB, men kan inte köra defrag eller scandisk då jag får svar att "Det finns inte tillräckligt minne för att kunna ..... När jag installerade operativsystemet WIN98 och skulle installera andra utgåvan fick jag samma svar. Installationen fick jag igenom genom att köra den i DOS. Vad kan det vara för fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har ett minne på ram-386MB så är det helt omögligt att operativsystemet inte accepterar minnesstorleken. Det måste vara något annat fel. Pröva att formatera om hela hårddisken och kör in operativsystemet igen. Skulle du få samma fel igen så är det troligtvis fel på din hårdvara.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att det är utrymmet på hårddisken som är för litet?

 

Det är troligare än att det skulle bero på RAM-minnet.

 

Om det är så, så börja med att tömma temp-mappar, ta bort cookies, töm papperskorgen....

Kör diskrensning..

 

Du kan också ladda ner Diskeeper Lite via http://www.webattack.com/freeware/system/fwdisktools.html

 

Det kräver något mindre utrymme för att kunna köra.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för rådet, jag har formaterat disken ett antal gånger och det har ej hjälpt så det är antagligen ett hårdvarufel. Men vad?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tror ej att det beror på hårddisken då det finns 15GB kvar att använda. Diskrensning är gjord men det har ej heller avhjälpt problemet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan prova med att ladda hem

RAM-booster.

 

Programmet "defragmenterar" RAM-minnet, och frigör minne som inte frigörs automatiskt när det inte används längre.

 

Det kan bla bero på att vissa program "läcker", och buggar i olika program.

 

Resultatet blir att minnet tar slut..

 

Du kan hämta gratisversionen av

RAM-booster här http://download.com.com/3000-2086-1400043.html?tag=lst-0-1

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...