Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej nå Di- 604


mr hansson

Rekommendera Poster

jag har en d-link di-604 router och den har fungerat perfekt. nu vill jag ändra nåra inställningar i routerns inbyggda brandvägg man jag kan inte nå den!

 

jag skriver in ip:t till routern, 192.168.0.1 som ska göra att en loggin skärm dyker upp där jag skriver in namn och lösenord som gör att jag kan leka med routerns inställningar.

 

men istället för en skärm kommer ett bara en tom sida upp där det står busy.... ??? jag vill komma in i min router! vad är det frågan om? senast jag höll på med routern för att sätta upp nätverket så fungerade det minsan felfritt och jag har inte gjort några ändringar i routern så jag fattar inte vart problemet ligger. nån som har nån aning?

 

HUR KAN JAG INTE NÅ MIN EGEN ROUTER?

 

kan routern bli så upptagen att den inte ens låter mig komma in å ändra i dess inställningar??!? eller är det jag som missat nåt i mitt uprörda tillstånd?

[inlägget ändrat 2004-04-26 19:22:53 av mr hansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jag löste bekymret..

jag hade stängt av adsl modemet utan att stänga av routern så jag stängde av alla datorer och adsl modemet plus att ja ryckte ur strömsladden till routern. jag lät det stå så nåra minuter sen fixa det sig..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej.

 

Jag har samma återkommande problem men det räcker

att dra ur strömsladden till routern

några sekunder så funkar det sen.

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...