Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Film dator till TV


Mikael Andersson

Rekommendera Poster

Mikael Andersson

När jag ska spela upp film på tv:n har jag tv:n inställd på AV-kanalen på vilken det bara kommer ljud och ingen bild, endast svart. Har klonat läge med skärmen som primär bildskärm och tv:n är inställd på PAL-B/D/G/H/I. Vad ska jag göra för att få bild?

 

Jag har W2K PRO, WMP 9.0, DirectX 9.0b,Grafikort NVIDIA Ge force FX 5950 Ultra. Senaste drivrutinerna för allt.

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-04-25 16:28:30 av Mikael Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Andersson

Jag har ändrat tv:n till primär men det verkar inte fungera, startade inte om datorn försöker med det senare. Har någon något annat förslag. Vad har vi PAL eller NSTC?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok! då är det något annat som är fel.

Omstart hjälper inte utan det syns direkt om det funkar heller inte..

Känns ju av automatiskt när det är kopplat mellan Dator - TV så det ska nästan fungera på en gång förutom att man får ändra till PAL B då.

Vi har PAL, NTSC är väl USA och någon enstaka annan.

Kolla om du har något liknande 'utöka skrivbordet till...' under Egenskaper för bildskärm..testa med det i sådana fall.

Kör du med Nview?

Den syns på datorn?..antar jag..och skrivbordet syns på TV:n?

Kör du med Nview så kolla där också på Enhetsinställningar (Välj utenhet) att den står på PAL B.

 

* The Future Is Here! *

 

 

[inlägget ändrat 2004-04-26 11:39:09 av Humanoid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Andersson

 

Mmm jag kör med NView och PAL B för TV-skärmen sekundär, med massa andra bokstäver har jag haft hela tiden. Så vad händer då på "Utöka skrivbordet till..."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TV:n tvingas att bli en förlängning av datorns skärm..typ..eller nått sånt..så testa det också...men i alla fall jag har exakt samma som du, svart på TV:n, ljud hörs när skärmen körs som primär, så jag kör med TV:n som Primär för att få bilden.

Har du klickat på Verkställ när du ändrat TV:n till Primär..måste ju kolla..

Eller kanske testa med TV-tool:

http://tvtool.info/index_e.htm

 

Kan testa med Dual-view också i Nview.

 

* The Future Is Here! *

[inlägget ändrat 2004-04-26 17:49:25 av Humanoid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Om du har Windows XP Home Edition så kan du bara ha en skärm, alltså tv:n. Inaktivera datorns skärm genom att välja bara TV.

 

XP proffesional där kan man tydligen använda två skärmar.

Arne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Andersson

 

Arne jag har Windows 2000 Proffesional W2K PRO enligt första inlägget. Humanoid jag har testat TvTool men det hjälpte inte. Någon annan som har NVIDIA Ge force FX 5950 Ultra? Jag kan inte köra filmer i helskärmslägge utan att det blir en svart bild och måste trycka CTRL ALT DEL för att komma ur det, kan inte köra i KVALITET utan måste köra i mellan lägget PRESTANDA. Måste vara något fel på drivrutinerna det är ju väl ett ganska nytt kort på marknaden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Andersson

 

För känne dom, jag kan nu se film på TV genom datorn, för att jag avinstallerade alla grafik-drivrutiner och tog bort deras mappar. Installerade de senaste drivrutinerna och så fungerade det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...