Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datan krashar


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej jag har köpt en ny 2800+ Barton som ersatte min 1700+ och även en ny AC Copper Silent 2 fläkt som ska stöda upp till 3200+. Efter att spela en timme eller så krashar/fryser datorn och efter reboot ligger cpu tempen på 60 grader enligt programmet aida 32.

 

Vissa har sagt att det e för dålig cirkulation i chassit men jag testade med en chassifläkt, hjälpte inte mycke.

 

Vet nån va jag ska göra? tack på förhand

 

just nu kör jag me chassit öppet så att den kyler på d viset men d e segt att höra brummandet hela tiden

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

nej för då e temperaturen kanske 5-7 grader lägre, dock efter att ha spelat en timme Far Cry me öppet chassi kan temperaturen stiga iaf, men det e för att Far Cry är det mest krävande spelet just nu så det är samma för alla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej.

 

När du monterade dit en chassi fläkt, satt du den så att den skulle suga in luft eller satt du den i bak av chassit för att blåsa ut?

 

Pröva att montera dän kylflänsen till cpu:n och montera dit den igen och använd därmed papperstunt lager kylpasta.

 

Ett bra tips är att köpa en lite mer kraftfullare fläkt till cpu:n så den får extra bra kylning och se till så du har minst 2 chassi fläktar 1 som suger in och 1 som blåser ut.

 

Pröva att lägga en termometer i chassit och stäng igen chassit och efter en timmes användning så öppnar du chassit och kollar hur många grader det var i chassit.

 

Har du ingen chassi fläkt som blåser ut så spelar det egentligen ingen roll vad du har för cpu fläkt för då har den luften som blåses bort från cpu:n ingenstans att ta vägen!

 

Lycka till!

 

[inlägget ändrat 2004-04-24 14:56:48 av B&W]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hel Och Ren

 

Hej

 

Fläkten du har till processorn är det en sådan där RUND?

 

I sådanafall så tycker jag att du ska testa med att byta ut den! Jag testade en sådan på min dator, Och det var inte alls vad vsom lovades!

 

Mycket bättre kylning med orginalkylningen som jag då hade!

 

Ha det!

Helren

 

Om dumhet gjorde ont, skulle många skrika dagarna i ända

AMD Athlon Barton 2,04Ghz,1024Mb Ram, 120+80Gb,Radeon 9600 256Mb

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en större kylfläns!!__________________________________________________

CPU:AMD Athlon XP1700+@1,5Ghz

HDD:Maxtor 40Gb

GPU:Geforce2mx440 64Mb

MEMORY:384Mb DDR333Mhz

MAINBOARD:Soltek for AMD

mm

WIN XP PRO

 

[inlägget ändrat 2004-04-24 15:07:20 av #GSS]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

den chassifläkt jag har nu blåser ut från datorn men jag ska testa me en som blåser in kall luft me, har inte hunnit köpa än.

 

Har ni nå tips på en bra kraftfull fläkt?

 

[inlägget ändrat 2004-04-24 19:09:40 av HvD | DaMieN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

öööh.. kylpasta?

 

rätt kontakt?

 

om du känner på flänsen, är den så varm då (dvs, bränner du dig?)

 

tror att fläkten inte är problemet, den kyler som den ska... tror det är monteringsfel eller saknad/för mycket kylpasta....

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Flänsen e varm men jag bränner mej inte på den, jag tog ett tunt lager kylpasta.

 

Kan det hjälpa att be en datakille montera om fläkten plus att använda dyrare kylpasta? sån me 99% silver

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

nä...

visst de olika kylpastorna är det skillnader i men det är MAX (om det är om man har övertur) 8grader

 

sen tog du ett lager kylpasta på fingrett, kletade dit de så de blev tunt, satte dit fläkten och spände den ( och fäste fläktens strömsladd till moderkortet) så ska det vara bra.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...