Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem med RAM minnet

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

D verkar som att allt RAM minne försvinner efter c.a 30 minuter efter omstart av datorn. Installerade RamBooster för att kolla om d var d som gjorde att min dator hackar väldigt efter ett tag...då oftast utan att den tänker och när jag enbart har igång småprogram (undrar om jag har nåt som snor en massa RAM...). Jag har 512 Mb RAMminne o nu när jag kollar på Ramboosterns monitor står d att jag bara har 51Mb tillgängligt :S Och det jag har igång är Direct Connect och Winamp (PC-Cillin i bakgrunden + en massa jag inte fattar nåt av vad d är för någe). Tack på förhand för eventuella förslag till åtgärd/Lars

Hel Och Ren

Hej

Testa med att i KÖR skriva msconfig, Och sen till autostart och där bocka av allt utom virus programmet.

Kolla sedan igen på ram minnet!

Ha det!

Helren

Om dumhet gjorde ont, skulle många skrika dagarna i ända

AMD Athlon Barton 2,0Ghz,1024Mb Ram, 120+80Gb,Radeon 9600 256Mb

Guest idgadmin

ok jag prövade ditt tips om att avklicka allt annat förutom antivirusprogramet, men efter en natt står RAM minnet på 0Mb ledigt...men det går att frigjöra upp till 300Mb minne, som sedan sjunker i låg takt. Väldigt konstigt tycker jag...

kan det vara spyware tro? känner till ungefär samma symptom från en annan dator. den funka bra i ca 30 min men sen börja den sakta men säkert lagga ner totalt.. det var porr-spyware som låg i bakgrunden å pumpa ut massa skit. de gjorde rensningar i registret å allt fast skiten försvann inte iaf.. men efter en formatering/ominstallation försvan problemet.. dock inte sagt att det är det du lider av det var bara en teori.. Trasiga minnen kanske?

du borde kanske kolla aktivitetshanteraren om det är nåra skumma program igång..

[inlägget ändrat 2004-04-23 16:56:29 av mr hansson]

Guest idgadmin

Grejen är att jag installerade om OS för 6:e gången förra veckan :D

Men jag överväger att skaffa en ny dator, då enbart burken med dess innehåll. Vet ni nån IT-Shop sida där man kan konfigurera hårdvarorna själv utan att montera själv?

[inlägget ändrat 2004-04-24 00:22:38 av Dj_OcTaGoN]

Amos Bronson Alcott

Hej

Helrens länk fungerar, men det verkar vara något tillfälligt strul med den bara.

http://komplett.se/k/cl.asp?bn=10310

även

http://www.komplett.se/k/k.asp?action=page&page=news&topic=b75b5124-b17c-427f-9fc0-ad949502d001

ha de

Amos

[CITAT]Lagen Om Korrekthet.

När du arbetar på att lösa ett problem, så hjälper det alltid om du vet svaret.[/CITAT]

[inlägget ändrat 2004-04-24 17:58:42 av Amos Bronson Alcott]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...