Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XP låser sig


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!!

min dator låser sig ett tag...typ om man går in på den här datorn eller explorer...står det att den svarar inte...efter en stund så funkar det....händer så hela tiden...

Vad kandet vara för fel???

 

P.S har nyss formaterat oxå D.S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Får nog hålla med "IKNOWNOTHING" och fråga hur mycket du har i RAM-minne? Ett tips för att göra XP "snabbare" är att göra följande:

Högerklicka på "Den här datorn", välj "Egenskaper", tryck på fliken "Avancerat" och sedan på knappen "Inställningar" under "Prestanda". Här kan du inaktivera diverse visuella inställningar som gör att allt ser "snyggt ut" på din dator utan att för den delen göra så att allt blir "fult" ;o). Genom att inaktivera dessa inställningar så får datorn mer kapacitet till program, så som Explorer (systemet)... Själv så har jag bara en bock i "Använd vanliga aktiviteter i mappar" och "Visa skuggor för ikontext på skrivbordet", trots att jag har en sjysst dator med bl.a. 512 ram osv. XP ser inte lika "ballt ut" men å andra sidan så flyter saker å ting mycket bättre, speciellt om man har en lite sämre dator.

 

/Quackster

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Har du något antivirus/brandvägg installerat ifall det skulle var nåt sånt? Bra att också ha Windows XP Service Pack installerat.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IKNOWNOTHING

 

Kan vara många fel.

Tex. ramminne, processor.

har du kollat så att fläktarna går så inte datorn är för varm ??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Ok, djanny... Verkar som om du har en relativt ny dator. Hade jag varit du så hade jag kontaktat butiken du köpte datorn i. Det kan ju hända att du har garanti kvar och/eller tillgång till proffesionell support. Vi här (jag i alla fall) e ju "bara" n00bs och du kanske får vettigare svar (och snabbare) från butiken...

 

/Quackster

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

ramminnet är OK...

Och processorn med...blivit så nu senste dagarna....så min hårddisk låter illa som f*n...drygt pipande ljud...kan det inte var fel på HDDn???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör en scandisk och en deframentering i nämd ordning. Det låter ju inte bra att hårddisken låter illa även om dom flesta hårddiskar brukar låta något så skall dom inte låta illa.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har liknande fel själv & har hittat 1 fix fr M-soft som jag ska testa i helgen. OBS! det gäller IE i mitt fall för det mesta men även Utforskaren. Men denna är ju nästan samma sak så...

Finns här om du vill testa själv:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?amp;displaylang=en&familyid=6AD4034B-22DF-4100-B211-5CF7E0EAC5E1&displaylang=en

Man ska va som man é,

då man inte vart som man skulle...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt första tips var till en länk som när jag skulle testa inst den sa ifrån att jag måste ha IE6SP1 inst. Jag har IE6SP2 så då har jag väl redan den uppdat?

Nåväl jag har i allafall hittat en annan som gäller Utforskaren:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=49e589ae-2f93-48dc-a39a-c9d98dada7a5&displaylang=sv

(kolla så du verkligen får den svanska versionen). La in den igår kväll & har väl inte sett något spec resultat. Möjligvis att de ggr som Utforskaren hänger sig så kommer tillbaks efter 2-10 sek. Ofast då detta hände förut så blev det en omstart. MEN jag är inte säker än...

Man ska va som man é,

då man inte vart som man skulle...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...