Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

installationsproblem med trådlöst nätverk


PC-tanten

Rekommendera Poster

Jag hade installerat ett nätverkskort D-link DWL-G520+ på min gamla pc med Windows 98. Det funkade jättebra. Problem uppstod när brandväggen gjorde att allt låste sig och det var omöjligt att starta om datorn. Efter ett antal försök var jag tvungen att installera om Win 98, och då blev det omöjligt att få igång det trådlösa nätverket på den datorn igen. Vad kan felet vara? Jag har uppgraderat till Explorer till 6.0. Det hjälpte inte. Har även uppgraderat Win 98 senaste servicepackar (gnm mitt gamla modem). Det verkar som om installationen av programvaran till DWL-G520+ inte £dubbelfnutt£går hem£dubbelfnutt£ trots att jag inte får några felmeddelanden. Vad göra? Inga nya drivrutiner verkar finnas på D-links hemsida. Till saken hör att jag har två andra datorer som fungerar utmärkt i nätverket! Så varför funkar det inte nu?

Tacksam för hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Med installera om, menar du att du tömde datorn helt? jag tänkte om brandväggen är kvar och hindrar trafik? Hur ser det ut i enhetshanteraren då, inga utropstecken på nätverkskorter?

Annars får du dubbelkolla alla inställningar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag tömde helt. Tänkte att det ändå var gads efter fem år...

Nej, inga utropstecken på nätverkskorten i enhetshanteraren, och lampan lyser på kortet. Det verkar som om drivrutinen inte blir ordenligt installerad. Frågan är varför. Jag kanske skulle testa att avinstallera, plocka ur kortet, installera om utan kort, o sedan sätta i kortet igen?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Det låter ju på dej som att det inte är något fel, hur är det med alla inställningarna igentligen?

Annars behöver du nog inte ominstallera helt, avinstallera kortet, ta ut det, starta om, stänga av, i med kortet, starta och installera det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vilka inställningar menar du? Jag kan ju inte göra några inställningar i D-link eftersom det inte händer något när jag klickar på ikonen (som trots allt finns där efter installationen)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
PC-tanten

 

Hej!

Jag lyckades till slut efter att ha avinstallerat allt, tagit ur kortet, installerat om och sedan satt i kortet igen (i den ordningen!). Det var också viktigt att ha senaste servicepackarna på windowsprogrammen och senaste versionen av Explorer. Kanske kan vara bra för någon att veta. Tack för hjälpen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...