Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Geforce Köp hjälp


PSDD

Rekommendera Poster

Vad är det för skillnad på dessa två kort förutom priset, och vilket tycker ni att jag borde köpa?

 

Sökt på pricerunner.

1.Creative 3D Blaster GeForce FX 5600 128MB 1532kr

2.Creative 3D Blaster GeForce FX 5600 Ultra 128MB 995kr

 

Länk:

http://se.pricerunner.com/computing/components/graphics-cards/details?saved_products=0%2C157680%2C161635&c_157680=157680&c_161635=161635

 

Funderar på att köpa ett av dessa men har ni några andra alternativ som ligger i prisklassen ca 1000-1600?

 

AMD 2600+/768 DDR/120 GB MAXTOR/120 GB MAXTOR/20 GB WESTERN DIGITAL/EPOX MAINBOARD/EIZO 19`

Nosce Te Ipsum

 

[inlägget ändrat 2004-04-21 18:58:56 av PSDD]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

gissa på närmare 450-480w nätagg=)

och jag tror det kortet kommer kosta mer än 1600kr

 

jag hade köpt ett 9600xt kort och inte ett 5600 för dom suger.

 

vill man ha ett gf, så köp ett 5900XT kort om dom finns kvar... dom är grymt bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

 

jo men rykten är som sagt rykten...

 

går jävligt många rykten som tex varför vissa kort har en molexingång (ström kontakt)och andra har två stycken...

 

sen går de rykten om att nvidia vill vara säker på att kortet funkar till 100% och gör därför så och sen slänger dit 2 strömingångar....

asså... detta pga det finns så många skitusla nätaggregat på marknaden...

 

egetnligen bör man inte yttra sig utan vänta o se när det kommit ut.... själv tror ja de funkar stabilt till ett vanligt 300w nätagg, ...

 

dock verkar ett 200 löjligt klent... menar en bra prolle på 3ghz, en eller 2 hddar och allt annat (+ett supergrafikkort).... det klarar omöjligt ett 200w nätagg av=/ så.. tyvärr är jag liite skeptisk till det.

men visst..körde han utan kontakter så det gick i "low speed" så... kanske...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså nu e det så att jag en fattig student utan pengar, så något splitter nytt och bästa grafikkortet blir det inte.

 

Jag har just nu ett "superkul" grafikkort vid namn Geforce 2 MMX, förstår ni vilken skillnad det kommer att göra med bara ett FX kort.

 

Ingen som svara på själva frågan jag menar de flesta korten ni rekomenderade kostar mer än vad jag angav i mitt prisområde(1000kr-1600kr), utom då Lord Fox inlägg om 9600xt och 5900xt.

 

 

Tillägg: Vet inte om jag vill ha tv-tuner, video-in men alltid ett plus eller bara pristörande?

 

Nosce Te Ipsum

Nosce Te Ipsum

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

vänta i en eller två månader till 6800 kortet släpps sen köper du ett ati radeon 9800 pro. de kostar "bara" ca 2200kr nu å lär nog gå ner ännu mer när de korten släpps... och det är ett väldigt bra kort

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre svarat, tackar.

Men varje gång man väntar kommer något nyare alltid ut och det föregående blir alltid billigare, så man måste ju köpa någon gång.

Tittade lite på det,ser bra ut men har inte tv-tuner och video-in (måste ha all teknik) men vad fan man kan ju inte få allt.

Nosce Te Ipsum

 

[inlägget ändrat 2004-04-23 17:45:46 av PSDD]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...