Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera om Windows XP


Davidow

Rekommendera Poster

Jag vil instalelra om Windows XP på min dator av den enkla anledningen att jag har så mycket skit på den som filer som inte går att ta bort, Regkeys osv.

 

Men jag är lite osäker på hur man gör det och så undrar jag om _allt_ försvinner när man installerar om Windows, eller om det finns bättre sätt att ta bort allt skit.

 

Tack för svar :)

_______________________________________________

När jag blir stor ska jag valla katter!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta en back up på det du vill spara dokument,Program (oinstallerade) m.m, sedan i BIOS så ställer du in så att CD-ROM ska boota först sedam HD-0, Floppy (ställ om sedan efter installation), sedan i med skivan starta om tryck på valfri tangent sedan är det bara att följa guiden på vad du vill göra..

 

 

Uppdatera Mera :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur tar man backup?

Jag har försökt at följa guiden på Windows hemsida men det går inte då jag inte hittar "säkerhetskopiera" någonstans i Start, som det står att man ska göra.

 

 

När jag blir stor ska jag valla katter!

 

[inlägget ändrat 2004-04-21 16:13:45 av Davidow]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du använder ett backup-program t.ex windows eget så riskerar du att få tillbaka sådant "skit" som du säger. Kopiera över filer från t.ex mina dokument till diskett eller bränn dom till cd. Dom program som du vill ha tillbaka kan man ju hoppas att du har cd/diskett på eller att dom finns att ladda ner från Internet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...