Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ladda ner musik

malouba

Recommended Posts

Hej alla, trevlig vår på er. Min fråga är som följer...att ladda ner musik från ex Kazaa hur pass säkert är det eller osäkert. jag har fått hört från en bekant att just mp3 filer är säker att ladda ner, dessa kan inte innehålla virus? Hur är det med spionprogram mm. Jag har AdAware på min dator räcker det då att köra detta program dagligen? Har Panda Titanium instalerat. Något mer att tänka. Svara snabbt snälla barnen tjattar. Tack på förhand.

Guest idgadmin

Rekommenderar aldrig kazaa. Hört ofta att Kazaa installerar diverse oönskade program och att de har fått virus.... Nej, använd dc++. Aldrig stött på problem. Helt underbart =)

Guest idgadmin

Du har ju bra program som Panda och ad-aware om du använder dom rätt så är det nog ingen stor risk ....men ja tycker inte du ska änvända kazaa ändå för man vet aldrig me de programet det är totalt CP =) hade gott

Problem me virus fråga mej =) maila på Peltis_0122@hotmail.com

Amos Bronson Alcott

Hej

Håller helt med Talisman, använd "Kazaa Lite 2.4.3" som är fritt från spionfiler och annat skräp. Här även en direktlänk för nerladdning av programmet.......

http://www.dl1.oldversion.com/x/kazaalite243.exe

Orginalprogrammet "Kazaa Media Desktop" är alldeles fullt av spionfiler och spionprogram som installeras om du använder det. Undvik det.

Om du sedan bara laddar ner mp3 och har Pandas "permanentskydd" på, så skall det inte vara någon större fara.

Om du misstänker något, så kan du ju också scanna manuellt med Panda (uppdaterat förstås), dom objekt/filer som du misstänker.

Här har du även en snabbguide för Ad-Aware, skriven av tillverkarna själva.

Själv använder jag Custom Scan, som är mer omfattande än Smart Scan. Om du är misstänksam mot något, så gör inställningarna för Custom Scan och kör den. Uppdatera även Ad-Aware varje gång, innan du scannar.

http://www.lavasoftsupport.com/index.php?s=ac4e961ee65c7cb558a56d054408611b&showtopic=14136

ha de

Amos

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

[inlägget ändrat 2004-04-21 13:56:29 av Amos Bronson Alcott]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...