Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Automatisk installation av drivrutiner


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag har ett problem som jag inte riktigt får ihop.

Jag har trådlös internetuppkoppling via ett PC-kort. För några dagar sedan formaterade jag om datorn och installerade om Windows Xp, nu även med Service Pack 1. Efter det installerade jag det rätta drivrutinerna för mitt PC-kort, men varje gång jag startar upp min dator så har Windows automatiskt installerat de gamla drivrutinerna. De som windows installerar automatiskt när de hittar PC-kortet första gången. Hur ska jag göra för att slippa detta problem??

 

Väldigt tacksam för svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan pröva med att gå in i enhetshanteraren och markera ditt pc-kort och sedan välja egenskaper och därefter klicka på fliken drivrutiner. Välj sedan att avinstallera dom för att sedan installera dina drivrutiner på nytt. Jag tycker också att du skall gå in på pc-kortets tillverkares hemsida och försäkra dig om att du har senaste ver. av drivrutinerna till ditt kort. En kort fråga: Dom drivrutinerna som windows automatiskt installerar till pc-kortet, fungerar inte dom?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag ska försöka att installera om det på nytt. Det måste jag ändå göra varje gång jag startar datorn. Men jag ska prova. Det är värt ett försök. Så om windows vill göra en återställning på drivrutinerna tar dem kanske dem jag har nu så fungerar det ändå eftersom det är samma. jag har dem rätta drivrutinerna. Windows drivrutiner går inte.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...