Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Spårad"!?!?!


perin

Rekommendera Poster

Den sida som jag lägger upp som "Startsida" i internet försvinner. Den blir "about:blank" hela tiden, alltså detsamma som man trycker på "Tom" i "Internet alternativ". Till saken hör att när jag var ute och surfade vid samma tillfälle ovanstående hände kom det upp en text på "Statusfältet" som löd något i stil med: "You computer have been tracked". Har de senaste uppdateringarna i XP och använder Norton Antivirus program, oxå det uppdaterat givetvis.

Körde programmet som söker efter spionprogram som var med den senaste skivan i PC För Alla och den hittade några skumma saker som plockades bort. Dock blir min start sida hela tiden "about:blank" efter en stunds surfande.

VAD GÖRA?????

 

/P

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska testa det ikväll då jag är på jobbet för närvarande. Läste något om en person med nickname mats99999 som verkade ha drabbats av samma sak. Men förstår inte vad han gjorde till sist. Såg att länken länkar till det. Ska testa.

 

Och till sist ber jag om ursäkt att det blev 2 inlägg. Skrev i XP frågor först då jag såg att det passade bättre med den här frågan här istället. Tyvärr vet jag inte hur jag får bort inlägget. Kanske någon kan svar på det.

 

/P

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-04-20 10:39:49 av perin]

[inlägget ändrat 2004-04-20 10:40:11 av perin]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr går det inte att helt ta bort inlägget.

Men det spelar mindre roll...

Ville bara påpeka det till nästa gång...*ler*

 

Det mats99999 gjorde till sist, var att han gjorde en virusscanning online.

 

En del av otyget togs bort av onlinescanningen, och en sak fick han ta bort manuellt.

 

Dock rekommenderar jag att du provar

Ad-Aware, och att du skapar en logg med HiJack This som du kopierar in här.

 

Att problemen verkar lika är tyvärr inte det samma som att dom verkligen är det.

 

Men börja med en onlinescanning på en eller flera av följande platser:

 

Trend Micro:

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

 

Symantec:http://security.symantec.com/sscv6/home.asp?j=1&langid=ie&venid=sym&plfid=22&pkj=VNYNPWFYJOKMFIDPMSV

 

Panda:

http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

"Vanligt sunt förnuft är inte så vanligt": Voltair

Fick själv liknande problem i söndags, efter att ha läst ditt inlägg med tillhörande svar gick jag in i system32 katalogen, där fann jag tre (3) filer som skapats kring tidpunkten för felet.

FNTCACHE:DAT

lei.dll

wpa.dbl

Jag ändrade namnen på dessa filer och problemet löstes, hoppas att det kan vara dig till nytta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser logfilen ut efter att jag kört HijackThis.

Jag ser att det står just "about:blank" på en rad. Möjligt fel????

 

 

Logfile of HijackThis v1.97.7

Scan saved at 19:47:34, on 2004-04-20

Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

 

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe

C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe

C:\Program\Norton AntiVirus\navapsvc.exe

C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\System32\carpserv.exe

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe

C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE

C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb06.exe

C:\Program\QuickTime\qttask.exe

C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe

C:\Program\Messenger\msmsgs.exe

C:\Documents and Settings\Peter\Lokala inställningar\Temp\Temporär katalog 1 för hijackthis.zip\HijackThis.exe

C:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe

 

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\goomb.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\goomb.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\goomb.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\goomb.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\goomb.dll/sp.html (obfuscated)

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\goomb.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Länkar

O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: Popup Free - {2EF37A01-884F-11d5-AC99-B112050ECB4F} - C:\Program\Popup Free\htmledit.dll

O2 - BHO: (no name) - {420C7ED5-8625-4EE1-8237-BE936C6DA081} - C:\WINDOWS\System32\goomb.dll

O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program\Norton AntiVirus\NavShExt.dll

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx

O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program\Norton AntiVirus\NavShExt.dll

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [CARPService] carpserv.exe

O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [updReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Program\Creative\SBAudigy\PROGRAM\ADGJDet.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb06.exe

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program\Messenger\msmsgs.exe" /background

O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE

O8 - Extra context menu item: E&xportera till Microsoft Excel - res://C:\Program\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: Researcher (HKLM)

O9 - Extra button: Messenger (HKLM)

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)

O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab

O16 - DPF: {41F17733-B041-4099-A042-B518BB6A408C} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20030530/qtinstall.info.apple.com/bonnie/us/win/QuickTimeInstaller.exe

O16 - DPF: {928626A3-6B98-11CF-90B4-00AA00A4011F} (SurroundVideoCtrl Object) - http://carpoint.msn.com/Components/Ocx/SurVid/MSSurVid.cab

O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37870.0444097222

O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

 

Har även kört online scanning utan resultat. Inga fel alltså. Har även letat efter filerna som Faldo skriver om. Jag har filen som heter wpa.dbl i min burk. Har dock inte testat att ändra fil ändelsen på den.

 

Vad ska man göra för att förhindra att sådant här händer i fortsättningen???

 

/P

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-04-20 21:23:27 av perin]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng ner din webbläsare och kör HJT igen.

 

Denna gången bockar du i följande:

[FET]

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\goomb.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\goomb.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\goomb.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\goomb.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\goomb.dll/sp.html (obfuscated)

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\goomb.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank

[/FET]

 

Jag hittade även O2 - BHO: (no name) - {420C7ED5-8625-4EE1-8237-BE936C6DA081} - C:\WINDOWS\System32\goomb.dll, som jag inte vet vad det är och inte hittar någon info om.

 

Troligtvis är det ingen fara med att ta bort detta(skulle tro att det bör tas bort), men jag är inte säker.

 

Klicka sedan på "Fix checked".

 

Tyvärr finns det inte mycket man kan göra.

Inte i dagsläget i alla fall.

 

Det man kan göra är att man regelbundet rensar med program som Ad-Aware och Spybot.

 

Vissa program har även vissa funktioner för att aktivt förhindra att det placeras på datorn, men det är betalversionerna.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eureka.

Det fungerade. Sopade bort allt inklusive den sista filen du nämnde.

Jag tackar å det vänligaste för hjälpen.

 

Take Care.

/P

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att det hjälpte.

Och kanon att du talade om att du tog bort den sista också, om det är fler som har den filen.

Då vet man att det är sk*t...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så j...la trött jag blir. Trodde igår att jag (vi) fått iordning på skiten. Problemet med startsidan är tillbaka. "Klistrar" in logfilen här nedan ifall du Mij (eller någon annan) vill kika på den.

 

Logfile of HijackThis v1.97.7

Scan saved at 20:07:26, on 2004-04-21

Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

 

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe

C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe

C:\Program\Norton AntiVirus\navapsvc.exe

C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\System32\carpserv.exe

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe

C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE

C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb06.exe

C:\Program\QuickTime\qttask.exe

C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe

C:\Program\Messenger\msmsgs.exe

C:\Documents and Settings\Peter\Lokala inställningar\Temp\Temporär katalog 1 för hijackthis.zip\HijackThis.exe

 

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\jbpdl.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\jbpdl.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\jbpdl.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\jbpdl.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\jbpdl.dll/sp.html (obfuscated)

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\jbpdl.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Länkar

O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: Popup Free - {2EF37A01-884F-11d5-AC99-B112050ECB4F} - C:\Program\Popup Free\htmledit.dll

O2 - BHO: (no name) - {87C74C5D-CE2C-45F4-9E9B-1292A2381A16} - C:\WINDOWS\System32\jbpdl.dll

O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program\Norton AntiVirus\NavShExt.dll

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx

O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program\Norton AntiVirus\NavShExt.dll

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [CARPService] carpserv.exe

O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [updReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Program\Creative\SBAudigy\PROGRAM\ADGJDet.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb06.exe

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program\Messenger\msmsgs.exe" /background

O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE

O8 - Extra context menu item: E&xportera till Microsoft Excel - res://C:\Program\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: Researcher (HKLM)

O9 - Extra button: Messenger (HKLM)

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)

O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab

O16 - DPF: {41F17733-B041-4099-A042-B518BB6A408C} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20030530/qtinstall.info.apple.com/bonnie/us/win/QuickTimeInstaller.exe

O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004033001/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab

O16 - DPF: {928626A3-6B98-11CF-90B4-00AA00A4011F} (SurroundVideoCtrl Object) - http://carpoint.msn.com/Components/Ocx/SurVid/MSSurVid.cab

O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab

O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37870.0444097222

O16 - DPF: {C2FCEF52-ACE9-11D3-BEBD-00105AA9B6AE} (Symantec RuFSI Registry Information Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab

O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

 

/P

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej perin.

 

Markera följande:

[FET]

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\jbpdl.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\jbpdl.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\jbpdl.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\jbpdl.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\jbpdl.dll/sp.html (obfuscated)

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\jbpdl.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank

[/FET]

 

Det här objektet hittar jag ingen info om, men det verkar inte vara något legitimt..:

[FET]

O2 - BHO: (no name) - {87C74C5D-CE2C-45F4-9E9B-1292A2381A16} - C:\WINDOWS\System32\jbpdl.dll

[/FET]

Det kan dock vara så att det är legitimt.

Personligen hade jag börjat med att döpa om filen, tex till jbpdl.dll_old.

Sen hade jag låtit den ligga i tex en vecka.

Om inget program hade börjat strula hade jag kastat den.

Om något program "efterlyser" filen är det bara att ändra tillbaks namnet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort detta + kört Ad-Aware som hittade 4 fulingar. Får hoppas att det funkar nu.

Var kan man lada hem Spybot? Var på download.com men det verkade inte hända något? Finns det andra ställen man kan hämta Spybot.

Får tacka för hjälpen igen och återkommer om det inte avhjälpts.

 

//P

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spybot kan du ladda ner på http://www.safer-networking.org/index.php?page=download

 

Men jag vill passa på att "varna"..

Om du har legitima program som använder BackWeb (eller BackWeb Lite), tex

F-Secure eller Logitech, måste du vara försiktig.

 

Dessa objekt detekteras av Spybot, och identifieras som möjligt spyware.

 

Öppna registret(regedit i Kör), följ sedan den sökväg som visas i Spybot.

"På vägen" till objektet kommer du, för de legitima programmen, att se det programmets namn.

Då låter du det objektet vara.

Dessa går sedan att lägga till i "Ignorelist", så att man slipper leta varje gång.

 

Alla andra objekt, och speciellt dom som är förbockade av Spybot, är säkra att ta bort.

 

Och det är samma med Spybot som med tex Ad-Aware, att om man gör ett misstag, så går det att lägga tillbaks objektet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är jag tillbaka på NOLL. När jag plockat bort de saker du nämnt i HJT och senare kör HJT igen så verkar det vara tillbaka. Tittade som hastigast på det igår och kunde se att "jbpdl.dll" fanns återigen. Blev så trött på det igår kväll att jag lade av. Ska titta på det återigen ikväll.

 

//P

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det är dags att prova Spybot, om du inte redan har gjort det.

 

Det finns en del saker som Spybot kan hitta, som inte Ad-Aware hittar.

 

Det beror på olika uppdateringsrutiner, och hur definitionerna ser ut.

 

Men som sagt så bör man vara lite försiktig med Spybot...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört Spybot som fann en 5 stycken objekt som plockades bort. Trots det är problemen kvar, startsdan på IE blir hela tiden "about;blank". Har återigen kört HJT som jag klistrar ner här nedan. Tycker mest att den ser lika dan ut hela tiden. Kika gärna på den och kom med råd.

 

HKCU & HKLM står det för HKEY_CURRENT_USER resp. HKEY_LOCAL_MACHINE i registret?

 

Logfile of HijackThis v1.97.7

Scan saved at 17:36:22, on 2004-04-22

Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

 

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe

C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe

C:\Program\Norton AntiVirus\navapsvc.exe

C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\System32\carpserv.exe

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe

C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE

C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb06.exe

C:\Program\QuickTime\qttask.exe

C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe

C:\Program\Messenger\msmsgs.exe

C:\Program\HiJackThis\HijackThis.exe

 

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\jbpdl.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\jbpdl.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\jbpdl.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\jbpdl.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\jbpdl.dll/sp.html (obfuscated)

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\jbpdl.dll/sp.html (obfuscated)

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Länkar

O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: Popup Free - {2EF37A01-884F-11d5-AC99-B112050ECB4F} - C:\Program\Popup Free\htmledit.dll

O2 - BHO: (no name) - {87C74C5D-CE2C-45F4-9E9B-1292A2381A16} - C:\WINDOWS\System32\jbpdl.dll (file missing)

O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program\Norton AntiVirus\NavShExt.dll

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx

O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program\Norton AntiVirus\NavShExt.dll

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [CARPService] carpserv.exe

O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [updReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Program\Creative\SBAudigy\PROGRAM\ADGJDet.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb06.exe

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program\Messenger\msmsgs.exe" /background

O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE

O8 - Extra context menu item: E&xportera till Microsoft Excel - res://C:\Program\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: Researcher (HKLM)

O9 - Extra button: Messenger (HKLM)

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)

O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab

O16 - DPF: {41F17733-B041-4099-A042-B518BB6A408C} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20030530/qtinstall.info.apple.com/bonnie/us/win/QuickTimeInstaller.exe

O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004033001/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab

O16 - DPF: {928626A3-6B98-11CF-90B4-00AA00A4011F} (SurroundVideoCtrl Object) - http://carpoint.msn.com/Components/Ocx/SurVid/MSSurVid.cab

O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab

O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37870.0444097222

O16 - DPF: {C2FCEF52-ACE9-11D3-BEBD-00105AA9B6AE} (Symantec RuFSI Registry Information Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab

O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen.

 

HKCU & HKLM står det för HKEY_CURRENT_USER resp. HKEY_LOCAL_MACHINE i registret?

Jupps.

 

Jag önskar att jag kunde förklara varför det inte vill försvinna.....men det kan jag inte.

 

Jag hittar ingenting, förutom det vi har tagit bort tidigare, som verkar konstigt.

 

Det enda jag kan komma på nu, är att du skapar en mer omfattande logg med HJT.

 

Det kan du göra genom att, när du har startat programmet, klicka på "Config" nere till höger.

 

Sen väljer du "Misc Tools".

Bocka i både "List also minor sections" och "List empty sections".

Klicka sedan på

"Generate StartupList log".

 

Sen är det bara att klistra in loggen, och hålla tummarna för att där finns något vi har missat tidigare.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den var lång, men här kommer den.

 

 

StartupList report, 2004-04-22, 19:42:53

StartupList version: 1.52

Started from : C:\Program\HiJackThis\HijackThis.EXE

Detected: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)

Detected: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

* Using default options

* Including empty and uninteresting sections

* Showing rarely important sections

==================================================

 

Running processes:

 

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe

C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe

C:\Program\Norton AntiVirus\navapsvc.exe

C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\System32\carpserv.exe

C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe

C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE

C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb06.exe

C:\Program\QuickTime\qttask.exe

C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe

C:\Program\Messenger\msmsgs.exe

C:\Program\HiJackThis\HijackThis.exe

 

--------------------------------------------------

 

Listing of startup folders:

 

Shell folders Startup:

[C:\Documents and Settings\Peter\Start-meny\Program\Autostart]

*No files*

 

Shell folders AltStartup:

*Folder not found*

 

User shell folders Startup:

*Folder not found*

 

User shell folders AltStartup:

*Folder not found*

 

Shell folders Common Startup:

[C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Program\Autostart]

Microsoft Office.lnk = C:\Program\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE

 

Shell folders Common AltStartup:

*Folder not found*

 

User shell folders Common Startup:

*Folder not found*

 

User shell folders Alternate Common Startup:

*Folder not found*

 

--------------------------------------------------

 

Checking Windows NT UserInit:

 

[HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]

UserInit = C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,

 

[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Winlogon]

*Registry key not found*

 

[HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]

*Registry value not found*

 

[HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Winlogon]

*Registry key not found*

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries from Registry:

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

 

NvCplDaemon = RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup

nwiz = nwiz.exe /install

CARPService = carpserv.exe

ccApp = "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe"

ccRegVfy = "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"

WINDVDPatch = CTHELPER.EXE

UpdReg = C:\WINDOWS\UpdReg.EXE

Jet Detection = C:\Program\Creative\SBAudigy\PROGRAM\ADGJDet.exe

HPDJ Taskbar Utility = C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb06.exe

QuickTime Task = "C:\Program\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries from Registry:

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce

 

*No values found*

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries from Registry:

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx

 

*No values found*

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries from Registry:

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices

 

*Registry key not found*

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries from Registry:

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServicesOnce

 

*Registry key not found*

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries from Registry:

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

 

CTFMON.EXE = C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe

MSMSGS = "C:\Program\Messenger\msmsgs.exe" /background

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries from Registry:

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce

 

*No values found*

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries from Registry:

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx

 

*Registry key not found*

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries from Registry:

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices

 

*Registry key not found*

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries from Registry:

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServicesOnce

 

*Registry key not found*

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries from Registry:

HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Run

 

*Registry key not found*

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries from Registry:

HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Run

 

*Registry key not found*

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries in Registry subkeys of:

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

 

[OptionalComponents]

*No values found*

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries in Registry subkeys of:

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce

*No subkeys found*

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries in Registry subkeys of:

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx

*No subkeys found*

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries in Registry subkeys of:

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices

*Registry key not found*

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries in Registry subkeys of:

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServicesOnce

*Registry key not found*

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries in Registry subkeys of:

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

*No subkeys found*

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries in Registry subkeys of:

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce

*No subkeys found*

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries in Registry subkeys of:

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx

*Registry key not found*

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries in Registry subkeys of:

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices

*Registry key not found*

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries in Registry subkeys of:

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServicesOnce

*Registry key not found*

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries in Registry subkeys of:

HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Run

*Registry key not found*

 

--------------------------------------------------

 

Autorun entries in Registry subkeys of:

HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Run

*Registry key not found*

 

--------------------------------------------------

 

File association entry for .EXE:

HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command

 

(Default) = "%1" %*

 

--------------------------------------------------

 

File association entry for .COM:

HKEY_CLASSES_ROOT\comfile\shell\open\command

 

(Default) = "%1" %*

 

--------------------------------------------------

 

File association entry for .BAT:

HKEY_CLASSES_ROOT\batfile\shell\open\command

 

(Default) = "%1" %*

 

--------------------------------------------------

 

File association entry for .PIF:

HKEY_CLASSES_ROOT\piffile\shell\open\command

 

(Default) = "%1" %*

 

--------------------------------------------------

 

File association entry for .SCR:

HKEY_CLASSES_ROOT\scrfile\shell\open\command

 

(Default) = "%1" /S

 

--------------------------------------------------

 

File association entry for .HTA:

HKEY_CLASSES_ROOT\htafile\shell\open\command

 

(Default) = C:\WINDOWS\System32\mshta.exe "%1" %*

 

--------------------------------------------------

 

Enumerating Active Setup stub paths:

HKLM\Software\Microsoft\Active Setup\Installed Components

(* = disabled by HKCU twin)

 

[>{22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95}]

StubPath = C:\WINDOWS\inf\unregmp2.exe /ShowWMP

 

[>{26923b43-4d38-484f-9b9e-de460746276c}] *

StubPath = %systemroot%\system32\shmgrate.exe OCInstallUserConfigIE

 

[>{881dd1c5-3dcf-431b-b061-f3f88e8be88a}] *

StubPath = %systemroot%\system32\shmgrate.exe OCInstallUserConfigOE

 

[{2C7339CF-2B09-4501-B3F3-F3508C9228ED}] *

StubPath = %SystemRoot%\system32\regsvr32.exe /s /n /i:/UserInstall %SystemRoot%\system32\themeui.dll

 

[{44BBA840-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015C}] *

StubPath = "%ProgramFiles%\Outlook Express\setup50.exe" /APP:OE /CALLER:WINNT /user /install

 

[{44BBA842-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015B}] *

StubPath = rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection C:\WINDOWS\INF\msnetmtg.inf,NetMtg.Install.PerUser.NT

 

[{5945c046-1e7d-11d1-bc44-00c04fd912be}] *

StubPath = rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection %SystemRoot%\INF\msmsgs.inf,BLC.Install.PerUser

 

[{6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6}] *

StubPath = rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection C:\WINDOWS\INF\wmp.inf,PerUserStub

 

[{7790769C-0471-11d2-AF11-00C04FA35D02}] *

StubPath = "%ProgramFiles%\Outlook Express\setup50.exe" /APP:WAB /CALLER:WINNT /user /install

 

[{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4340}] *

StubPath = regsvr32.exe /s /n /i:U shell32.dll

 

[{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}] *

StubPath = %SystemRoot%\system32\ie4uinit.exe

 

--------------------------------------------------

 

Enumerating ICQ Agent Autostart apps:

HKCU\Software\Mirabilis\ICQ\Agent\Apps

 

*Registry key not found*

 

--------------------------------------------------

 

Load/Run keys from C:\WINDOWS\WIN.INI:

 

load=*INI section not found*

run=*INI section not found*

 

Load/Run keys from Registry:

 

HKLM\..\Windows NT\CurrentVersion\WinLogon: load=*Registry value not found*

HKLM\..\Windows NT\CurrentVersion\WinLogon: run=*Registry value not found*

HKLM\..\Windows\CurrentVersion\WinLogon: load=*Registry key not found*

HKLM\..\Windows\CurrentVersion\WinLogon: run=*Registry key not found*

HKCU\..\Windows NT\CurrentVersion\WinLogon: load=*Registry value not found*

HKCU\..\Windows NT\CurrentVersion\WinLogon: run=*Registry value not found*

HKCU\..\Windows\CurrentVersion\WinLogon: load=*Registry key not found*

HKCU\..\Windows\CurrentVersion\WinLogon: run=*Registry key not found*

HKCU\..\Windows NT\CurrentVersion\Windows: load=

HKCU\..\Windows NT\CurrentVersion\Windows: run=*Registry value not found*

HKLM\..\Windows NT\CurrentVersion\Windows: load=*Registry value not found*

HKLM\..\Windows NT\CurrentVersion\Windows: run=*Registry value not found*

HKLM\..\Windows NT\CurrentVersion\Windows: AppInit_DLLs=

 

--------------------------------------------------

 

Shell & screensaver key from C:\WINDOWS\SYSTEM.INI:

 

Shell=*INI section not found*

SCRNSAVE.EXE=*INI section not found*

drivers=*INI section not found*

 

Shell & screensaver key from Registry:

 

Shell=Explorer.exe

SCRNSAVE.EXE=C:\WINDOWS\System32\logon.scr

drivers=*Registry value not found*

 

Policies Shell key:

 

HKCU\..\Policies: Shell=*Registry key not found*

HKLM\..\Policies: Shell=*Registry value not found*

 

--------------------------------------------------

 

Checking for EXPLORER.EXE instances:

 

C:\WINDOWS\Explorer.exe: PRESENT!

 

C:\Explorer.exe: not present

C:\WINDOWS\Explorer\Explorer.exe: not present

C:\WINDOWS\System\Explorer.exe: not present

C:\WINDOWS\System32\Explorer.exe: not present

C:\WINDOWS\Command\Explorer.exe: not present

C:\WINDOWS\Fonts\Explorer.exe: not present

 

--------------------------------------------------

 

Checking for superhidden extensions:

 

.lnk: HIDDEN! (arrow overlay: yes)

.pif: HIDDEN! (arrow overlay: yes)

.exe: not hidden

.com: not hidden

.bat: not hidden

.hta: not hidden

.scr: not hidden

.shs: HIDDEN!

.shb: HIDDEN!

.vbs: not hidden

.vbe: not hidden

.wsh: not hidden

.scf: HIDDEN! (arrow overlay: NO!)

.url: HIDDEN! (arrow overlay: yes)

.js: not hidden

.jse: not hidden

 

--------------------------------------------------

 

Verifying REGEDIT.EXE integrity:

 

- Regedit.exe found in C:\WINDOWS

- .reg open command is normal (regedit.exe %1)

- Company name OK: 'Microsoft Corporation'

- Original filename OK: 'REGEDIT.EXE'

- File description: 'Registereditorn'

 

Registry check passed

 

--------------------------------------------------

 

Enumerating Browser Helper Objects:

 

(no name) - C:\Program\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3}

Popup Free - C:\Program\Popup Free\htmledit.dll - {2EF37A01-884F-11d5-AC99-B112050ECB4F}

(no name) - C:\WINDOWS\System32\noipada.dll - {B2B46367-1D0A-4B7B-A04F-BA0FD3874803}

NAV Helper - C:\Program\Norton AntiVirus\NavShExt.dll - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872}

 

--------------------------------------------------

 

Enumerating Task Scheduler jobs:

 

FRU Task #Hewlett-Packard#Deskjet#5550.job

Norton AntiVirus - Sök igenom datorn.job

Symantec NetDetect.job

 

--------------------------------------------------

 

Enumerating Download Program Files:

 

[DirectAnimation Java Classes]

CODEBASE = file://C:\WINDOWS\Java\classes\dajava.cab

OSD = C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\DirectAnimation Java Classes.osd

 

[Microsoft XML Parser for Java]

CODEBASE = file://C:\WINDOWS\Java\classes\xmldso.cab

OSD = C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\Microsoft XML Parser for Java.osd

 

[shockwave ActiveX Control]

InProcServer32 = C:\WINDOWS\system32\Macromed\Director\SwDir.dll

CODEBASE = http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab

 

[{41F17733-B041-4099-A042-B518BB6A408C}]

CODEBASE = http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20030530/qtinstall.info.apple.com/bonnie/us/win/QuickTimeInstaller.exe

 

[HouseCall Control]

InProcServer32 = C:\WINDOWS\DOWNLO~1\xscan53.ocx

CODEBASE = http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004033001/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab

 

[surroundVideoCtrl Object]

InProcServer32 = C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\MSSurVid.ocx

CODEBASE = http://carpoint.msn.com/Components/Ocx/SurVid/MSSurVid.cab

 

[ActiveScan Installer Class]

InProcServer32 = C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\asinst.dll

CODEBASE = http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab

 

[update Class]

InProcServer32 = C:\WINDOWS\System32\iuctl.dll

CODEBASE = http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37870.0444097222

 

[symantec RuFSI Registry Information Class]

InProcServer32 = C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\rufsi.dll

CODEBASE = http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab

 

[shockwave Flash Object]

InProcServer32 = C:\WINDOWS\System32\macromed\flash\Flash.ocx

CODEBASE = http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

 

--------------------------------------------------

 

Enumerating Winsock LSP files:

 

NameSpace #1: C:\WINDOWS\System32\mswsock.dll

NameSpace #2: C:\WINDOWS\System32\winrnr.dll

NameSpace #3: C:\WINDOWS\System32\mswsock.dll

Protocol #1: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll

Protocol #2: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll

Protocol #3: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll

Protocol #4: C:\WINDOWS\system32\rsvpsp.dll

Protocol #5: C:\WINDOWS\system32\rsvpsp.dll

Protocol #6: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll

Protocol #7: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll

Protocol #8: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll

Protocol #9: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll

Protocol #10: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll

Protocol #11: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll

Protocol #12: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll

Protocol #13: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll

Protocol #14: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll

Protocol #15: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll

Protocol #16: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll

Protocol #17: C:\WINDOWS\system32\mswsock.dll

 

--------------------------------------------------

 

Enumerating Windows NT/2000/XP services

 

abp480n5: System32\DRIVERS\ABP480N5.SYS (system)

Microsoft ACPI Driver: System32\DRIVERS\ACPI.sys (system)

adpu160m: System32\DRIVERS\adpu160m.sys (system)

Microsoft Kernel Acoustic Echo Canceller: system32\drivers\aec.sys (manual start)

AFD Networking Support Environment: \SystemRoot\System32\drivers\afd.sys (autostart)

Intel AGP Bus Filter: System32\DRIVERS\agp440.sys (system)

Compaq AGP Bus Filter: System32\DRIVERS\agpCPQ.sys (system)

Aha154x: System32\DRIVERS\aha154x.sys (system)

aic78u2: System32\DRIVERS\aic78u2.sys (system)

aic78xx: System32\DRIVERS\aic78xx.sys (system)

Alerter: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalService (manual start)

Application Layer Gateway Service: %SystemRoot%\System32\alg.exe (manual start)

AliIde: System32\DRIVERS\aliide.sys (system)

ALI AGP Bus Filter: System32\DRIVERS\alim1541.sys (system)

AMD AGP Bus Filter Driver: System32\DRIVERS\amdagp.sys (system)

amsint: System32\DRIVERS\amsint.sys (system)

Application Management: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)

1394 ARP-klientprotokoll: System32\DRIVERS\arp1394.sys (manual start)

asc: System32\DRIVERS\asc.sys (system)

asc3350p: System32\DRIVERS\asc3350p.sys (system)

asc3550: System32\DRIVERS\asc3550.sys (system)

RAS Asynchronous Media Driver: System32\DRIVERS\asyncmac.sys (manual start)

Standard-IDE/ESDI-hårddiskstyrenhet: System32\DRIVERS\atapi.sys (system)

ATM ARP Client Protocol: System32\DRIVERS\atmarpc.sys (manual start)

Windows Audio: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)

Ljud-stub-drivrutin: System32\DRIVERS\audstub.sys (manual start)

basic2: System32\DRIVERS\HSF_BSC2.sys (manual start)

Background Intelligent Transfer Service: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)

Computer Browser: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)

cbidf: System32\DRIVERS\cbidf2k.sys (system)

Symantec Event Manager: "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe" (autostart)

Symantec Password Validation Service: "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe" (manual start)

cd20xrnt: System32\DRIVERS\cd20xrnt.sys (system)

CD-ROM-drivrutin: System32\DRIVERS\cdrom.sys (system)

Indexing Service: %SystemRoot%\system32\cisvc.exe (manual start)

ClipBook: %SystemRoot%\system32\clipsrv.exe (disabled)

CmdIde: System32\DRIVERS\cmdide.sys (system)

COM+ System Application: C:\WINDOWS\System32\dllhost.exe /Processid:{02D4B3F1-FD88-11D1-960D-00805FC79235} (manual start)

Cpqarray: System32\DRIVERS\cpqarray.sys (system)

Cryptographic Services: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)

Creative AC3 Software Decoder: System32\drivers\ctac32k.sys (manual start)

Creative Audio Driver (WDM): system32\drivers\ctaud2k.sys (manual start)

Creative Proxy Driver: System32\drivers\ctprxy2k.sys (manual start)

Creative SoundFont Management Device Driver: System32\drivers\ctsfm2k.sys (manual start)

dac2w2k: System32\DRIVERS\dac2w2k.sys (system)

dac960nt: System32\DRIVERS\dac960nt.sys (system)

DHCP Client: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)

Diskdrivrutin: System32\DRIVERS\disk.sys (system)

Logical Disk Manager Administrative Service: %SystemRoot%\System32\dmadmin.exe /com (manual start)

dmboot: System32\drivers\dmboot.sys (disabled)

dmio: System32\drivers\dmio.sys (disabled)

dmload: System32\drivers\dmload.sys (disabled)

Logical Disk Manager: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)

Microsoft Kernel DLS Syntheiszer: system32\drivers\DMusic.sys (manual start)

DNS Client: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k NetworkService (autostart)

dpti2o: System32\DRIVERS\dpti2o.sys (system)

Microsoft Kernel DRM Audio Descrambler: system32\drivers\drmkaud.sys (manual start)

E-mu Plug-in Architecture Driver: System32\drivers\emupia2k.sys (manual start)

Error Reporting Service: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)

Event Log: %SystemRoot%\system32\services.exe (autostart)

COM+ Event System: C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)

Fallback: System32\DRIVERS\HSF_FALL.sys (autostart)

Fast User Switching Compatibility: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)

Drivrutin för diskettstyrenhet: System32\DRIVERS\fdc.sys (manual start)

Diskettdrivrutin: System32\DRIVERS\flpydisk.sys (manual start)

Fsks: System32\DRIVERS\HSF_FSKS.sys (autostart)

Volume Manager Driver: System32\DRIVERS\ftdisk.sys (system)

Spelportsuppräknare: System32\DRIVERS\gameenum.sys (manual start)

Generic Packet Classifier: System32\DRIVERS\msgpc.sys (manual start)

Creative Hardware Abstract Layer Driver: system32\drivers\ha10kx2k.sys (manual start)

Help and Support: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)

Human Interface Device Access: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (disabled)

hpn: System32\DRIVERS\hpn.sys (system)

HSFHWBS2: System32\DRIVERS\HSFHWBS2.sys (manual start)

HSF_DP: System32\DRIVERS\HSF_DP.sys (manual start)

hsf_msft: System32\DRIVERS\HSF_MSFT.sys (manual start)

i2omp: System32\DRIVERS\i2omp.sys (system)

Drivrutin för i8042 Keyboard och PS/2 Mouse Port: System32\DRIVERS\i8042prt.sys (system)

CD-Burning Filter Driver: System32\DRIVERS\imapi.sys (system)

IMAPI CD-Burning COM Service: C:\WINDOWS\System32\imapi.exe (manual start)

ini910u: System32\DRIVERS\ini910u.sys (system)

IntelIde: System32\DRIVERS\intelide.sys (system)

Drivrutin för IPv6-brandvägg: System32\DRIVERS\Ip6Fw.sys (manual start)

Brandvägg för IPv6-internet-anslutning: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)

IP Traffic Filter Driver: System32\DRIVERS\ipfltdrv.sys (manual start)

IP in IP Tunnel Driver: System32\DRIVERS\ipinip.sys (manual start)

IP Network Address Translator: System32\DRIVERS\ipnat.sys (manual start)

IPSEC driver: System32\DRIVERS\ipsec.sys (system)

Tjänst för IR-uppräkning: System32\DRIVERS\irenum.sys (manual start)

PnP ISA/EISA Bus Driver: System32\DRIVERS\isapnp.sys (system)

K56: System32\DRIVERS\HSF_K56K.sys (autostart)

Tangentbordsklassdrivrutin: System32\DRIVERS\kbdclass.sys (system)

Microsoft Kernel-wave-ljudMixer: system32\drivers\kmixer.sys (manual start)

Server: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)

Workstation: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)

TCP/IP NetBIOS Helper: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalService (autostart)

Machine Debug Manager: "C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe" (autostart)

mdmxsdk: System32\DRIVERS\mdmxsdk.sys (autostart)

Messenger: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)

NetMeeting Remote Desktop Sharing: C:\WINDOWS\System32\mnmsrvc.exe (manual start)

Enhet för Unimodem-direktuppspelningsfilter: system32\drivers\MODEMCSA.sys (manual start)

Musklassdrivrutin: System32\DRIVERS\mouclass.sys (system)

mraid35x: System32\DRIVERS\mraid35x.sys (system)

Klientomdirigerare för WebDav: System32\DRIVERS\mrxdav.sys (manual start)

MRXSMB: System32\DRIVERS\mrxsmb.sys (system)

Distributed Transaction Coordinator: C:\WINDOWS\System32\msdtc.exe (manual start)

Windows Installer: C:\WINDOWS\System32\msiexec.exe /V (manual start)

Microsoft Streaming Service Proxy: system32\drivers\MSKSSRV.sys (manual start)

Microsoft Streaming Clock Proxy: system32\drivers\MSPCLOCK.sys (manual start)

Microsoft Streaming Quality Manager Proxy: system32\drivers\MSPQM.sys (manual start)

Norton AntiVirus Auto Protect Service: "C:\Program\Norton AntiVirus\navapsvc.exe" (autostart)

NAVENG: \??\C:\Program\DELADE~1\SYMANT~1\VIRUSD~1\20040421.007\NAVENG.Sys (manual start)

NAVEX15: \??\C:\Program\DELADE~1\SYMANT~1\VIRUSD~1\20040421.007\NavEx15.Sys (manual start)

Remote Access NDIS TAPI Driver: System32\DRIVERS\ndistapi.sys (manual start)

NDIS-protokoll för I/O i användarläge: System32\DRIVERS\ndisuio.sys (manual start)

Remote Access NDIS WAN Driver: System32\DRIVERS\ndiswan.sys (manual start)

NetBIOS-gränssnitt: System32\DRIVERS\netbios.sys (system)

NetBT: System32\DRIVERS\netbt.sys (system)

Network DDE: %SystemRoot%\system32\netdde.exe (disabled)

Network DDE DSDM: %SystemRoot%\system32\netdde.exe (manual start)

Net Logon: %SystemRoot%\System32\lsass.exe (manual start)

Network Connections: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)

1394 Net Driver: System32\DRIVERS\nic1394.sys (manual start)

Network Location Awareness (NLA): %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)

NT LM Security Support Provider: %SystemRoot%\System32\lsass.exe (disabled)

Removable Storage: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)

nv: System32\DRIVERS\nv4_mini.sys (manual start)

NVIDIA Driver Helper Service: %SystemRoot%\System32\nvsvc32.exe (autostart)

IPX Traffic Filter Driver: System32\DRIVERS\nwlnkflt.sys (manual start)

IPX Traffic Forwarder Driver: System32\DRIVERS\nwlnkfwd.sys (manual start)

OHCI-kompatibel IEEE 1394-värdstyrenhet: System32\DRIVERS\ohci1394.sys (system)

Creative OS Services Driver: system32\drivers\ctoss2k.sys (manual start)

Drivrutin för parallellport: System32\DRIVERS\parport.sys (manual start)

PCI Bus Driver: System32\DRIVERS\pci.sys (system)

PCIIde: System32\DRIVERS\pciide.sys (system)

perc2: System32\DRIVERS\perc2.sys (system)

perc2hib: System32\DRIVERS\perc2hib.sys (system)

PfModNT: \??\C:\WINDOWS\System32\PfModNT.sys (autostart)

Plug and Play: %SystemRoot%\system32\services.exe (autostart)

IPSEC Services: %SystemRoot%\System32\lsass.exe (autostart)

WAN Miniport (PPTP): System32\DRIVERS\raspptp.sys (manual start)

Processordrivrutin: System32\DRIVERS\processr.sys (system)

Protected Storage: %SystemRoot%\system32\lsass.exe (autostart)

QoS Packet Scheduler: System32\DRIVERS\psched.sys (manual start)

Direct Parallel Link Driver: System32\DRIVERS\ptilink.sys (manual start)

ql1080: System32\DRIVERS\ql1080.sys (system)

Ql10wnt: System32\DRIVERS\ql10wnt.sys (system)

ql12160: System32\DRIVERS\ql12160.sys (system)

ql1240: System32\DRIVERS\ql1240.sys (system)

ql1280: System32\DRIVERS\ql1280.sys (system)

Remote Access Auto Connection Driver: System32\DRIVERS\rasacd.sys (system)

Remote Access Auto Connection Manager: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)

WAN Miniport (L2TP): System32\DRIVERS\rasl2tp.sys (manual start)

Remote Access Connection Manager: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)

Remote Access PPPOE Driver: System32\DRIVERS\raspppoe.sys (manual start)

Direkt parallell: System32\DRIVERS\raspti.sys (manual start)

Rdbss: System32\DRIVERS\rdbss.sys (system)

RDPCDD: System32\DRIVERS\RDPCDD.sys (system)

Terminal Server Device Redirector Driver: System32\DRIVERS\rdpdr.sys (manual start)

Remote Desktop Help Session Manager: C:\WINDOWS\system32\sessmgr.exe (manual start)

Filterdrivrutin för uppspelning av digitalt CD-ljud: System32\DRIVERS\redbook.sys (system)

Routing and Remote Access: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (disabled)

Rksample: System32\DRIVERS\HSF_SAMP.sys (manual start)

Remote Procedure Call (RPC) Locator: %SystemRoot%\System32\locator.exe (manual start)

Remote Procedure Call (RPC): %SystemRoot%\system32\svchost -k rpcss (autostart)

QoS RSVP: %SystemRoot%\System32\rsvp.exe (manual start)

Realtek RTL8139(A/B/C)-based PCI Fast Ethernet Adapter NT Driver: System32\DRIVERS\RTL8139.SYS (manual start)

Security Accounts Manager: %SystemRoot%\system32\lsass.exe (autostart)

SAVRT: \??\C:\WINDOWS\System32\Drivers\SAVRT.SYS (manual start)

SAVRTPEL: \??\C:\WINDOWS\System32\Drivers\SAVRTPEL.SYS (autostart)

ScriptBlocking Service: C:\Program\DELADE~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe (autostart)

Smart Card Helper: %SystemRoot%\System32\SCardSvr.exe (manual start)

Smart Card: %SystemRoot%\System32\SCardSvr.exe (manual start)

Task Scheduler: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (disabled)

Secdrv: System32\DRIVERS\secdrv.sys (autostart)

Secondary Logon Service: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)

System Event Notification: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)

Serenum-filterdrivrutin: System32\DRIVERS\serenum.sys (manual start)

Drivrutin för seriell port: System32\DRIVERS\serial.sys (system)

Internet Connection Firewall (ICF) / Internet Connection Sharing (ICS): %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)

Shell Hardware Detection: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)

SIS AGP Bus Filter: System32\DRIVERS\sisagp.sys (system)

SoftFax: System32\DRIVERS\HSF_FAXX.sys (autostart)

Sparrow: System32\DRIVERS\sparrow.sys (system)

Microsoft Kernel Audio Splitter: system32\drivers\splitter.sys (manual start)

Print Spooler: %SystemRoot%\system32\spoolsv.exe (autostart)

Drivrutin för filter för Systemåterställning: System32\DRIVERS\sr.sys (system)

System Restore Service: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)

Srv: System32\DRIVERS\srv.sys (manual start)

SSDP Discovery Service: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalService (manual start)

WIA (Windows Image Acquisition): %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k imgsvc (manual start)

StreamDispatcher: System32\DRIVERS\strmdisp.sys (autostart)

Software Bus Driver: System32\DRIVERS\swenum.sys (manual start)

Microsoft Kernel GS Wavetable Synthesizer: system32\drivers\swmidi.sys (manual start)

MS Software Shadow Copy Provider: C:\WINDOWS\System32\dllhost.exe /Processid:{BE8C2010-C1D3-4B4D-8E1C-6F3723BBF22C} (manual start)

symc810: System32\DRIVERS\symc810.sys (system)

symc8xx: System32\DRIVERS\symc8xx.sys (system)

SymEvent: \??\C:\Program\Symantec\SYMEVENT.SYS (manual start)

SYMREDRV: \??\C:\WINDOWS\System32\Drivers\SYMREDRV.SYS (manual start)

SYMTDI: \??\C:\WINDOWS\System32\Drivers\SYMTDI.SYS (autostart)

sym_hi: System32\DRIVERS\sym_hi.sys (system)

sym_u3: System32\DRIVERS\sym_u3.sys (system)

Microsoft Kernelsystemljudenhet: system32\drivers\sysaudio.sys (manual start)

Performance Logs and Alerts: %SystemRoot%\system32\smlogsvc.exe (manual start)

Telephony: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)

TCP/IP Protocol Driver: System32\DRIVERS\tcpip.sys (system)

Terminal Device Driver: System32\DRIVERS\termdd.sys (system)

Terminal Services: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (manual start)

Themes: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)

Tones: System32\DRIVERS\HSF_TONE.sys (autostart)

TosIde: System32\DRIVERS\toside.sys (system)

Distributed Link Tracking Client: %SystemRoot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (disabled)

ultra: System32\DRIVERS\ultra.sys (system)

Microcode Update Driver: System32\DRIVERS\update.sys (manual start)

Upload Manager: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)

Universal Plug and Play Device Host: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalService (manual start)

Uninterruptible Power Supply: %SystemRoot%\System32\ups.exe (manual start)

Microsoft USB 2.0 Enhanced Host Controller Miniport Driver: System32\DRIVERS\usbehci.sys (manual start)

USB2-aktiverat nav: System32\DRIVERS\usbhub.sys (manual start)

Microsoft USB Universal Host Controller Miniport Driver: System32\DRIVERS\usbuhci.sys (manual start)

V124: System32\DRIVERS\HSF_V124.sys (autostart)

VgaSave: \SystemRoot\System32\drivers\vga.sys (system)

VIA AGP Bus Filter: System32\DRIVERS\viaagp.sys (system)

ViaIde: System32\DRIVERS\viaide.sys (system)

Volume Shadow Copy: %SystemRoot%\System32\vssvc.exe (manual start)

Windows Time: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)

Remote Access IP ARP Driver: System32\DRIVERS\wanarp.sys (manual start)

Drivrutin för Microsoft WINMM WDM-ljudkompatibilitet: system32\drivers\wdmaud.sys (manual start)

WebClient: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalService (autostart)

winachsf: System32\DRIVERS\HSF_CNXT.sys (manual start)

Windows Management Instrumentation: %systemroot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)

Portable Media Serial Number Service: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (disabled)

WMI Performance Adapter: C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiapsrv.exe (manual start)

Automatiska uppdateringar: %systemroot%\system32\svchost.exe -k netsvcs (autostart)

Wireless Zero Configuration: %SystemRoot%\System32\svchost.exe -k netsvcs (disabled)

 

 

--------------------------------------------------

 

Enumerating Windows NT logon/logoff scripts:

*No scripts set to run*

 

Windows NT checkdisk command:

BootExecute = autocheck autochk *

 

Windows NT 'Wininit.ini':

PendingFileRenameOperations: *Registry value not found*

 

--------------------------------------------------

 

Enumerating ShellServiceObjectDelayLoad items:

 

PostBootReminder: C:\WINDOWS\system32\SHELL32.dll

CDBurn: C:\WINDOWS\system32\SHELL32.dll

WebCheck: C:\WINDOWS\System32\webcheck.dll

SysTray: C:\WINDOWS\System32\stobject.dll

 

--------------------------------------------------

End of report, 34 286 bytes

Report generated in 0,250 seconds

 

Command line options:

/verbose - to add additional info on each section

/complete - to include empty sections and unsuspicious data

/full - to include several rarely-important sections

/force9x - to include Win9x-only startups even if running on WinNT

/forcent - to include WinNT-only startups even if running on Win9x

/forceall - to include all Win9x and WinNT startups, regardless of platform

/history - to list version history only

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej perin.

 

Det fanns ett objekt som jag inte vet vad det är, och inte hittar någon info om...

 

Under

Enumerating Browser Helper Objects: finns:

no name) - C:\WINDOWS\System32\noipada.dll - {B2B46367-1D0A-4B7B-A04F-BA0FD3874803}

 

Men eftersom jag inte vet vad det är, och inte hittar någon info, så vågar jag inte rekommendera något.

 

Tyvärr hittade jag ingenting annat...

Så jag får nog, mot min vilja, erkänna mig besegrad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om jag "renäjmar" filen?

Är det "bara" att det programmet som använder den .dll filen som inte funkar då?

 

/P

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förhoppningsvis är det "bara" det....

Men jag kan inte garantera något.

Dock borde det inte vara värre än att max Internet Explorer får problem....tror jag. *ler osäkert*

 

Om du chansar så får du gärna höra av dig om resultatet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att under den senaste timmen har inte startsidan återgått till "about;blank" en enda gång. Peppar, peppar ta i träd. Jag lugnar mig med att göra något åt .dll filen ikväll så får jag se hur det ser ut imorgon. Du skall i alla fall ha all tack för hjälpen. Igen.

 

/P

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F.....n, han inte mer än skicka det här inlägget så var skiten tillbaka. Jag lägger ner arbetet för kvällen.

 

/P

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att kunna vara till....hjälp(?)

Tyvärr har det ju inte hjälpt så mycket...

 

Och det är typiskt att det skulle komma så fort du postat det andra...

Hoppas att det fixar sig sen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...