Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med EXEL 2000


swmr

Rekommendera Poster

Har en större modell, som fungerat i ett par år. Gör ganska ofta ändringar, men det brukar fungera. Helt plötsligt ändras inte värden, som borde ändras. Har kört fast. Finns det någon som är beredd att via mail hämta en liten bit av modellen och hjälpa till att lösa problemet? Har lyckats isolera problemet.

Tacksam för hjälp.

swmr

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att skicka en bit av modellen till mig. Adress: hulon@tele2.se och samtidigt förklara vad som egentligen är problemet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har inte fått filen på den adressen som jag angav så prova med min huvudadress i stället. halle@chello.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har skickat även till halle@....

God natt, hoppas på en lösning i morgon och tack alla för uppmärksamheten.

swmr

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provade att sätta iterration som godkänns och då fick jag dom resultat som jag tror att du väntade dig. Men med handen på hjärtat så måste jag tillstå att det finns andra sätt att skriva formler på så att man slipper det här med cirkelreferens-problem. I dina OM villkor så refererar ju du till samma cell där vilkoret är skrivet. Det här var inte någon direkt kritik men när jag stöter på sådana här problem så har jag svårt att släppa det. Det finns en bra site som är på svenska där man kan få tips om formler m.m i Excel och adressen är: http://www.kentexcel.com/ Ha det!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...