Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Western Digital


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Ska köpa en ny 250 gb hårddisk. Är en Western Digital Caviar 250GB/IDE 100 något att satsa på? Är den tyst men ändå snabb?

 

 

Pyrotech Vortex, P4 2400MHZ, 512 MB DDRAM, 120GB Hårddisk, ATI Radeon 9500 Pro 128 MB, DVD-Spelare LG, CD-RW LG, DVD-RW Sony, Logitech MX700, Windows XP Home Edition, 19" Liteon, Bostream 2.5 ADSL

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

WD är stabila, snabba men väldigt högljudda.

 

vet inte vilka som är tysta men maxtor ska vara väldigt bra.... sen litar man fortfarande på IBM så ska dem också vara bra=)

 

föresten på www.sweclockers.com har dom en länk till en sida som testar en väldig massa 80GB hårddiskar. du kan väll kolla där, så får du en hum om hur högljudda hårdiskarna är iförhållande till varandra (asså märkesmässigt då).

 

[inlägget ändrat 2004-04-18 11:24:14 av LoRD_Fox]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

mina erfarenheter av WD är tydligen raka motsatsen till Lord_foxs. den senaste hårddisken jag skaffade med datorn, en WD på 160 GB var väldigt väldigt tyst men oxå väldigt långsam.

den är bara 3 mån gammal..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

oj då=)

 

sitter med 2x80 wd diskar i raid och ja köpte dem pga dom då var stabila snabba men väldigt eller mer högljudda än andra.

trodde faktikst inte wd hade ändrat den standaren då de först o främs ville få ut snabba diskar o sket mer eller mindre i ljudnovån, nåja dom kanske har tänkt om.

 

iallafall är maxtor en bra hdd, säger alla som har en...

köpte en sådan också med 80 gig o den är tystare o snabbare än wd diskarna +den har tempsensor =) wee=)

 

nåja... kanske inte kan jämföra en 80 och en 200 gigs längre... jag hade iallafall köpt en 200gigs maxtor istället....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

kanske är så att WD just har börjat tillverka tysta diskar men inte lyckats få låg ljudnivå och fart att gå hand i hand än... vem vet? har en maxtor oxå och kan hålla med om att den har varit bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...