Just nu i M3-nätverket
Jump to content

fjärranslutning

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

jag har ett stort problem: Fönstret fjärranslutning öppnas alltid när jag startar datorn..

tryckte ctrl-alt-delete och kom fra mtill att det var programmet rnaapp som gjorde att detta fönster öppnades.

Jag avslutade programmet, sökte efter det och tog bort det (låg i Windows/system. Sedan rensade jag det som hade med rnaapp att göra i regedit.

Efter detta försökte jag ansluta till internet men det gick inte. Detta program måste ju ha något med internetanslutningen att göra. Trodde först att det var ett sådant som hade installerats för att förstöra och skapa problem men nu är jag inte säker.

Vad är detta för program och vad ska jag göra åt det??

tack för svar// Emil Rönnbäck

1. i internet explorer, gå på Verktyg - internet alternativ och där på fliken Anslutning (Anslutningar) och "bocka" i Ring aldrig upp någon anslutning.

Det kan ju vara något program kanske som vill ut..med auto-update på som t.ex. Antivirus-program eller annat.

2. rnaapp hör till fjärranslutningen så den får du troligen installera om från din Windows skiva. Vilket Windows kör du?

Kan kolla förresten i Kontrollpnelen - Lägg till/ta bort sedan gå på Windows komponenter (installationsprogram för Windows) eller vad det står och där då leta efter fjärranslutning (Dial-up)..

* The Future Is Here! *

[inlägget ändrat 2004-04-17 01:01:43 av Humanoid]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...