Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Moderkorts krångel!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hejsan!

Jag köpte nyligen ett nytt moderkort (Microstar P4 Matx I865g). När jag nu slår igång datorn så startar hårddiskarna, CD-Läsaren, nätaggregatet och processorn men inte fläkten på mitt grafikkort (ett Creative 3D Blaster 5 FX 5900) och jag kan inte se något på skärmen heller.

 

Hjälp!

 

Tack på förhand!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej

 

Är troligen inget fel på moderkortet. Grafikkortet är väl utrustad med en temperatursensor? som aktiverar fläkten när kortet blir varmt. Kan också vara så att kabeln från fläkten till grafikkortet inte har kontakt. Kolla det. Annars vet jag inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Nej, det finns ingen tempratursensor på mitt grafikkort, den snurrade i alla fall hela tiden med mitt gamla moderkort.

 

 

upptäckte nu att fläkten till grafikkortet går igång om jag drar ut den sladd som förser CPU:n med ström, men då går inte hårddiskarna eller CD-läsaren. Men jag ser fortfarande inget på skärmen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej igen. Jag läste nåt om att vissa grafikkort kräver mycket ström, dom nyaste upp till 500Watt. Nu tror jag inte att du behöver ha så mycket till ditt kort, men du behöver nog säkert ha åtminstone 360W (aggregat), det låter som strömmen inte räcker till då när du drar ut en strömkälla startar den andra....

P.S

Antar att du installerat drivrutinerna till grafikkortet

D.S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Mitt aggregat ligger på 350W, men med mitt förra moderkort använde jag ett 250W och då med samma grafikkort och det gick alldeles utmärkt. När jag testar med mitt gamla Geforce 2 mx 400 kort så snurrar fläkten på men jag ser ändå inget på skärmen.

 

PS.

Japp de är installerade

D.S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...