JorLar Posted April 14, 2004 Share Posted April 14, 2004 Hej Jag undrar om man på nåt sätt går att få så att när man loggar in på X anvnamn så kommer denna bara åt " sin " hårdisk ( partionerad )direkt. Alla skulle isåfall ha varsin disk som de har lösen på . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talisman Posted April 14, 2004 Share Posted April 14, 2004 det tror jag inte riktigt fungerar, isåfall så är man tvungen i praktiken att ha ett antal x C:\ med OS på och det är nog omöjligt..men men vem vet.. Uppdatera Mera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mij Posted April 15, 2004 Share Posted April 15, 2004 Det går att sätta lösenord/behörighet på partitionerna så att endast 1 användare(+system och administratör) kommer åt partitionen. Alla måste dock komma åt systempartitionen. Så man kan ha det så här: C: - alla D: - Nisse ( + system och administratör) E: - Kalle ( + system och administratör) F: - Erik( + system och administratör) osv... På de olika "personliga" partitionerna kan man sedan placera tex "Mina Dokument". Men att göra så att var och en bara kommer åt 1 partition blir svårt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.