Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Counter Strike Condition Zero (igen)


Vandraren

Rekommendera Poster

Hej igen. Nu har jag väl provat det mesta av tipsen som ni gav i går på min tidigare fråga men det är samma gamla problem med spelet.

2 felmeddelanden avlöser varandra:

 

PreCondition Assertion Failed

Name: In RecvMsg Data state

Program: C:\Program\Steam\Steam.exe

Line: 1592

m_CurRecvState==e RecvMsgData

(Press Retry to debug the application - JIT debugging must be enabled)

 

Debug Assertion Failed

Program: C:\Program\Steam\Steam.exe

File: Src\CS Client Connection.cpp

Line: 1197

(close socket (m_Socket))==0

(Press Retry to debug the application - JIT debugging must be enabled)

 

Som sagt, dessa två meddelanden avlöser varandra från det jag försöker starta upp spelen, under uppdatering och framåt. Någon enstaka gång kommer jag så långt att jag kan klicka på play game och då händer inte mycket, för det mesta så blir det svart eller också så hänger sig skiten under uppladdning.

 

Klickar jag på Retry på meddelandena så stängs uppladdningen ner, ignorerar jag så fortsätter uppdateringen.

 

Jag fattar alltså ingenting men det kanske finns någon annan som gör det.

 

Kom gärna med förslag, jag är beredd att pröva (nästan) vad som helst.

 

Tack på förhand!

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-04-14 08:56:34 av Vandraren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Här kommer någon sak till att eventuellt testa..det verkar för övrigt vara ett ganska vanligt fel..har kollat lite i några forum men ingen direkt lösning..utan det är lite olika som dyker upp. Vanligt förekommande är dock ominstallation av allt..att man hämtar en ny Steam och sedan installerar om steam samt spelet..men det hade du testat redan.

 

Här kommer någon testbar sak:

Leta upp filen Counter-Strike.gcf , ganska stor fil, radera den, sedan då starta upp Steam så kommer denne att uppdateras igen.

 

Eller:

Har du genväg på skrivbordet till Steam så högerklicka på den, välj Egenskaper och sedan fliken Kompatibilitet.

Där "bockar" du i Kör det här programmet...och väljer Windows 98.

Starta om datorn.

 

Funkar det inte då heller så gå tillbaka och ta bort "bocken" i kör det här programmet..o.s.v.

 

* The Future Is Here! *

[inlägget ändrat 2004-04-15 23:40:40 av Humanoid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej igen Humanoid.

 

Nu börjar jag väl tappa sugen totalt över detta j-a spel. Jag har ändrat, ominstallerat osv men inget hjälper. Däremot så har jag inte raderat filen, den hittar jag inte över huvud taget.

 

Men tack igen för alla tips.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...