Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Min dator "laggar"

Opazo

Recommended Posts

Tjena!

För några dagar sen så startade jag min burk som vanligt. Men jag märkte att musen inte hänger med så fort datorn tänker. Jag vet inte om det e fel på musen men det "laggar" t.o.m om jag spelar spel på datorn. istället för att musen inte hänger med så stannar hela spelet en kort sekunde och så forsätter det? Kan spelet hacka sådär bara för musens skull?

Jag e mycket tacksam för svar. Det är jobbigt att vänta tills datorn har lungnat ner sig innan man kan styra muspekaren och det e jätte jobbigt när man spelar.

Tack på förhand!

//Opaso

Guest idgadmin

Vad har du för datorprestanda och vilka typer av spel spelar du?? Låter som att det är ram-minnet som e fullt och även massa skräp i datorn...Brukar du defragmentera hdd?? Annars högerklicka på den tryck egenskaper och fliken verktyg och sedan defragmentera....

Johan Brunsten

Ja tror att du har installerat de senaste Nvidia drivrutinerna, de är optimerade för FX-korten och du har inget sånt antar jag.

Testa att ladda ner drivrutinerna 45.23 (version). Om de inte fungerar så installera nästa version.

Jag har precis defragmentarat datorn men det slutar inte lagga. Jag har inte installerat några drivrutner på ett tag. Jag spelar CS då för det mesta. har en 450 mhz 256 mb ram G-force 2 MX.

Men datorn funkade ju för typ 3 dar sen. Helt felfri...

Guest idgadmin

hej

om du kör trådlöst med musen, kolla batterierna. du har inte 'Pest Patrol'? det kan va nåt 'annoying-pest' som ligger på din dator och stör... programmet måste dock köpas för att du ska kunna åtgärda, men du kan ladda ner det och köra igenom, så får du iallafall reda på om det ligger skumma saker på din dator: http://www.pestpatrol.com/

mvh /mattias

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...