Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta låda


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

tja, jag ska byta låda och undrar vad som är bäst, att först kolla del för del med moderkortet först, sen grafikkort.. eller hur ska jag göra? för jag är osäker på vad som funkar i den gamla datorn som jkag ska byta låda till... vad måste jag minst sätta dit för att testa vad som fungerar, och finns det nån risk ifall något är trasigt?

 

tacksam för svar

 

- sprites

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om hårdvaran fungerar i dagens läge så funkar det men sedan beroende på moderkortets ålder om det passar kan du konsultera med den butik du har i närheten, det enklaste om du nu inte är 100 på allt så peka ut ett chassi och be dem flytta och kolla om det går i första hand för att vara på den säkra sidan..I de flesta nya chassin medföäljer ett monterat nytt nätaggregat.

 

 

Uppdatera Mera :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

jo men den biten är lugn :) det är bara det att i min gamla dator (förra lådan) så pajade nätagget, så jag undrar bara om det är någon fara att koppla ihop allt i den nya och sätta på den som vanligt, eller om nåt annat kanske gått sönder i den förra, om det då är farligt att köra igång alltihop? gör det något om t ex gr4fikkortet har gått sönder och jag ändå kör igång med det? eller om något annat gått sönder? kan jag paja detta nätagg också då isåfall? typ om det kan bli nåt "överslag"...?

 

om det inte är nån fara så kör jag strax igång med allt i... :)

 

- sprites

 

[inlägget ändrat 2004-04-08 22:07:19 av Sprites]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Be dem kolla strömförsörjningen, om du nu har fått kortslutning så är det nog säkrast att nya delar köpes..

 

Uppdatera Mera :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

men jag har kopplat ihop själv, har inte lämnat in den... vad kan gå fel, förutom att den inte alls startar upp.. kan det bli "överslag", eller är iallafall det uteslutet? datorn kanske isåfall bara är "död"? nättagget kan väl inte "sprängas" igen? nu är det ett kraftigare nätagg än jag hade förut... ska jag testa med bara moderkort och grafikkort först, eller någon annan idé?

 

- sprites

 

[inlägget ändrat 2004-04-08 22:59:05 av Sprites]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

har prövat att starta den, och det lyste till som att den skulle starta upp, men sen så slockna det, och nu är den död... måste det bero på mmoderkortet, eller kan nåt annat påverka att den inte startar upp, tex grafikkortet, eller annat? nätagget small iallafall inte denna gången...

 

- sprites

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...