Arvid87 Posted April 8, 2004 Share Posted April 8, 2004 Jag installerade nyligen ett Soundblaster 5.1 Live! i datorn och sen dess händer det ganska ofta att låtarna börjar spelas upp en sekund inne i låten när jag trycker på play i WMP 8. Vad kan det vara för fel? AMD Duron 1,2 Ghz 256 MB 20 + 80 GB GeForce 4 MX440 64 MB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mejram Posted April 8, 2004 Share Posted April 8, 2004 Hej! Har du ett integrerat ljudkort på moderkortet måste du först avinstallera drivrutinerna till det och inaktivera/stänga av det. Antingen i BIOS ( brukar vara under Peripherals och Onboard sound eller AC/97 ) där du sätter det på Disable eller helt enkelt inaktivera det i XP´s Enhetshanterare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arvid87 Posted April 8, 2004 Author Share Posted April 8, 2004 Jag inaktiverade det integrerade ljudkortet i Enhetshanteraren innan jag installerade PCI-kortet. AMD Duron 1,2 Ghz 256 MB 20 + 80 GB GeForce 4 MX440 64 MB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.