Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

iexpoler.exe 100%


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej. Vet någon varför iexplorer.exe flippar ut och tar all kraft från cpu:n ,det händer ofta när man tankar mellan olika diskar. Finns det

något program man kan begränsa iexporer.exe till max 40-50% ?

 

Pelle

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej Jag har det installerat det , något annat förslag ? Det måste finnas något begränsnings program av nått slag.

 

Pelle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

om du kör winxp, kolla med aktivitetshanteren hur din minneshantering är, flytter du stora datamängder kanske ditt virtuelle minne användas till max, och då går ditt fysiska minne + cpu kraften åt.

testa at skapa en "pagefile" på din andra disk också, ibland detta kan förbättra prestandan.

hälsning

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej Peer. Kan jag testa att mixtra med det virtuella minnet utan någon "risk" ?

Hur skapar jag en "pagefile" ?

 

Tack för hjälpen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Gör så här för att skapa växlingsfil.

1. Kontrollpanelen

2. System

3. Flik Avancerat.

4. Knapp inställningar för prestanda.

5. Flik Avancerat.

6. Knapp ändra.

7. Välj sedan vilken volym växlingsfilen skall ligga på.

8. Välj storlek på filen antingen egen eller (rekommenderas) att storleken bestäms av windows.

9. Knapp aktivera och sedan på OK.

 

Klart

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-04-06 14:00:44 av stenstone]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

hej pelle

vist kan du mixtra lite med detta, men skapa en återställningspunkt innan, ifall det krabber.

om du har 2 hd kan du skapa en pagefile på nr 2 med, vanligves D, det gör du i kontrolpanelen\system\system\avancerat\prestanda, i prestandaalternativen välger du avanceret - vurtuellt minne - och där markerer du drev D. du har flere alternativ, men jag vill föredra att välge "egen storlek" om dur har t.ex. 256mb ram, bör du sätta storleken till 512mb i båda ursprungelig och maksimal storlek.

sen är det att starta om, kolla att där är en "pagefile" på D (visa dolda filer).

här är en bra sida med flera tips kring det virtuelle minne.

hej pelle

vist kan du mixtra lite med detta, men skapa en återställningspunkt innan, ifall det krabber.

om du har 2 hd kan du skapa en pagefile på nr 2 med, vanligves D, det gör du i kontrolpanelen\system\system\avancerat\prestanda, i prestandaalternativen välger du avanceret - vurtuellt minne - och där markerer du drev D. du har flere alternativ, men jag vill föredra "egen storlek", du bör sätta storleken til 2x ditt ramminne, (om du har 256mb, då sätta storleken till 512mb), där skal stå likadant i båda felten, ursprunglig storlek-maksimal storlek.

Sen är det att starta om och kolla om dår är en pagefile på D , kom ihåg att ha dold filvisning aktiveret.

anners är här en bra sida med tips kring pagefile, på engelsk gottnok, men bra.

http://www.petri.co.il/pagefile_optimization.htm

hälsning Peer

 

 

[inlägget ändrat 2004-04-06 14:06:44 av Peer Pedersen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej Pelle Det är inte så jag stammer, men ofta kommer kun halva med när man skickar inlagan, sen när där redigeras kanske allt kommer, där är en "bug" här på sidan.

hälsning Peer

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...