Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook Express


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Efter ominstallation av en kraschad HD så har jag restorat alla filer. Jag håller nu på att lägga tillbaka filer och installera om programmen. Har hittat filerna för inbox etc. och lagt tillbaka dem. Jag borde se filer i inboxen/sent etc då den fil är xx MB stor men de är tomma. Jag ser endast info i borttaget och skickat. Vad har jag gjort för fel?

Nina71

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ett antal olika "fel":

då du ominst hamnade dina dbx-filer på "rätt" plats på hård-disken. M.a.o så hade du flyttat lagringsplats för dina dbx-filer (inkorgen et.c). Detta görs inifrån OE: Verktyg /Alternativ & på fliken Underhåll finns en knapp som heter Mapp... Denna leder dig till den mapp där OE söker efter Inkorg.dbx.

Ett annat fel som faktiskt hellre tror på är att du har Windows XP & måste över ägarskapet för just dessa filer. Inloggad som Administratör & högerklick på resp fil i (felsäkert läge om du har Xp Home) & då bör du hitta en flik som heter Säkerhet & via Avancerat tror jag du kan hitta detta.

Ett sista men kanske enklaste sättet BORDE vara att helt enkelt vara att i OE välja Arkiv /Importera / Meddelanden & sedan välja det pgm du hade tidigare (så att OE vet vilken sorts fil som ska importeras) & sedan välja Importera e-post från OEx-katalog (x står för det versionsnr du hade på OE tidigare ex OE5-katalog) sedan på sista bilden väljer du Bläddra... & letar upp din Inkorg.dbx. Jag tror att du då bör kopiera/flytta din Inkorg.dbx till mapp "utanför" där den ska finnas enligt anvisningen en bit upp (Via Verktyg/Alternativ osv).

Gådd lökk & skriv igen om det inte lyckas. Det finns mera tips (som är jobbigare...)

Man ska va som man é,

då man inte vart som man skulle...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej,Tyvärr så hade jag redan ändrat denna sökväg så det är inte det som felar. Har meddelande i skickat och borttaget mappen men inkorgen är tom?!

 

Installerade om W98 då jag inte har licens kod för XP. Filerna har jag lagt på Cd och kopierat in efter ominstallationen. Tog bort skrivskyddet på alla filer. Vilket verkade var felet först.

 

Adressboken verkar också vara tom torts att den ser ut att innehålla en hel del i data mängd.

 

Nina71

 

[inlägget ändrat 2004-04-06 22:33:34 av Nina71]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa i så fall med Importering som jag beskrev i 1:a inlägget...

Borde funka förutom att en del mail kan få

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det föregående svaret var väl inte mycket & ha.. vete gudarna vad som hände...verkar som jag inte får skriva hur långt jag vill...

Testa Import först av allt. MEN du hade ju kopierat in de gamla dbx-filerna? Glömde du då Folders.dbx? I så fall är du torsk på "kopierings-metoden". Denna fil behövs för mapp-strukturen i OE & de "gamla dbx-filerna. Alltså: gamla Inkorgen.dbx behöver Folders.dbx.

Sparade du de dbx-filer som låg i mappen (Inkorg.dbx osv) genom att ex döpa om dom/kopiera dessa till annan mapp. Tror att det bästa sättet är att göra Import & då borde det vara Import till org-dbx-filerna (de hamnar i dessa dbx-filer vid Import. Dbx-fil till dbx-fil alltså). Det blir då 1 Import per dbx-fil. Detta då jag hört/läst att OE i XP är en annan version än den som finns i W98/ME. Har du inte sparat de gamla DBX-filerna kanske du måste om-inst/repa OE innan du kan använda dig av Import till OE. Kolla i så fall här hur du kan göra:

http://support.microsoft.com/?kbid=318378 & http://www.theeldergeek.com/repair_reinstall_ie_and_oe_6.htm

Efter du fixat så att du har en "ren OE" kan du nog köra Import till OE.

 

[inlägget ändrat 2004-04-07 09:29:27 av sysk167]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag har testat med importen men det först efter att jag kopierat in dxb filerna och ersätt de nya med det gamla. Gör ett nytt försök med den ordningen som du beskriver i stället. Tack!

 

Nina71

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...