Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Felmeddelande


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

När jag startar datan kommer ett felmeddelande:

DET GICK INTE ATT KÖRA MAIN: DET GICK INTE ATT HITTA FILEN WVIEW. Är det orsaken till att det inte går att köra in bilder till hårddisken från digitalkameran. Har windows XP. Athlon 1800. Var får jag tag i filen?

 

Novisen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej och tack för svaret. Det verkar stämma med den saiten som du rekommenderade. Men tyvärr är jag novis och törs inte gå in på sådana där

ingrepp. Skall försöka få tag i nån som behärskar detta. Kan man inte bara installera xp över det gamla så det blir bra?

Tack igen Bosse F

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en "riktig" XP-installations-skiva (har du en sk. OEM-inst-skiva kanske detta inte funkar, lite olika beroende på "sort" av OEM-inst/skiva) kan knö in denna i CD/DVD-spelaren & starta om burken. Då ska du få ett antal val & här ska du välja att INSTALLERA XP. Sedan du fått ange licensnr/nyckel får du upp ett antal val igen & här ska du välja R för att reparera. Denna "ominst" ska fixa det som behövs & lämna övrigt orört. D.v.s dina privata filer/mappar/lösenord för I-net/E-mail et.c ska bli kvar som det var före rep.

Det finns en annan test du kan göra före den ovan:

Starta Kommandotolken (finns i Start/Alla program/Tillbehör) & där skriver sfc /scannow & sedan trycker du på ENTER. Du måste ha XP-inst-skiva redo om verktyget hittar någon fil att repa. OBS! Du måste vara inloggad som Admin för att kunna köra sfc.

Gådd lökk

 

Man ska va som man é,

då man inte vart som man skulle...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså inte R för rep då XP-skivan visar 1:a menyn (denna Rep startar Recovery Console & är lite mer djupdykande rep av XP) utan R för Rep då "meny2" dyker upp.

Man ska va som man é,

då man inte vart som man skulle...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...