Guest idgadmin Posted April 3, 2004 Share Posted April 3, 2004 Min AUTOEXEC.BAT-fil är tomm. ska den vara tom?? Kör windows xp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crazy Horse Posted April 3, 2004 Share Posted April 3, 2004 Windows XP är inte DOS-baserat utan använder NT:s teknologi, därför används inte Autoexces.bat och inte heller Config.sys som i tidigare Windows-versioner. Vill du läsa lite mer om detta så bifogas en länk nedan http://www.windowsitlibrary.com/Content/226/03/1.html Ha det så gott, Link to comment Share on other sites More sharing options...
mka57 Posted April 3, 2004 Share Posted April 3, 2004 Hejsan! Min är också tom, har inte tänkt på det innan... Xp krånglar väldigt sällan, det klart bästa som Microsoft släppt nånsin! Mvh Mats:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
supporter Posted April 4, 2004 Share Posted April 4, 2004 Lustigt. Jag har ingen AUTOEXEC.bat alls men däremot AUTOEXEC.nt som ligger i WINDOWS/system och allt som står är är "rem" at Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest idgadmin Posted April 4, 2004 Share Posted April 4, 2004 Men då är det väl AUTOEXEC.nt som används? Link to comment Share on other sites More sharing options...
supporter Posted April 4, 2004 Share Posted April 4, 2004 Ja troligtvis. Det är bara det att på varje rad så står REM vilket gör att inga kommandon utförs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.