Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

_suicide


Vandraren

Rekommendera Poster

Hej. Jag var inne och kollade lite på hårddisken vad som fanns och hittade denna här som jag inte är riktigt säker på vad det är. När jag kollade egenskaper så kom detta upp:

 

Filtyp: MS-DOS-kommandofil

Beskrivning: _suicide

Plats: C:Storlek: 223 byte (223 byte)

Storlek på disk: 4,00 kB (4096 byte)

Skapad: den 17 mars 15:11:04

Ändrad: den 17 mars 15:11:04

 

Någon som vet vad det är för något och vad den fyller för funktion?

 

Tack på förhand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

datakille_86

 

Hej!

 

Den verkar vara lite skum men en del filer kan ha konstiga namn även om dom tillhör antivirusprogram m.m =)

 

Men den verkar vara ganska liten till storleken så jag vet inte vad det är, men sök med t.ex. Ad-aware eller likande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Kollade min hårddisk, på 4,34GB har jag 20495 filer, och du är brydd över 1 fil, så du vet alltså vad alla andra filer är till som du har.Ja, vad ska man säga, utom att ta det lugnt å oroa dej inte för inget i onödan, datorn kommer inte att ta livet av sej pga denna fil.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag kan inte påstå att jag vet var alla filer är men jag reagerade över namnet på den och över att den inte har synts till förrän nu eftersom jag haft datorn över ett år. Men om det roar dig så bjuder jag på det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ad-aware visar inget. Jag antar att den inte är så farlig, men tack för ditt svar i alla fall.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Tackar! ;=) Det ordnar sej nog, och visst är det roligt och kolla igenom hårddisken, det finns mycket där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte speciellt orolig. Visst är det kul men man önskar att man visste lite mer i bland när man står där och inte har en susning om vad vissa grejor kan vara eller innehålla. Ha en bra dag.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vandraren , hej :-))

 

Vad jag kunnat hitta, så skulle det kunna vara en serverfil, vad den nu gör i ditt system ?

Den kom iallafall in i dutt system den 17:e Mars.

Om du tittar under "Egenskaper", vad står det där?

 

Die Hard

[FET]Member of ASAP

Alliance of Security Analysis Professionals[/FET]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej Die Hard.

 

Det jag har kunnat se som står i egenskaper är det som står i mitt första inlägg, det står inget mer och det säger mig inte så mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...