Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips om bärbar, någon?


Thompa1

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag är student och tänker köpa bärbar dator. Är inte i behov av någon raket, utan det viktigaste är att batterierna håller länge (minimum 2 timmar per laddning), att tangentbordet är bra och att ljudnivån (fläkten!) är låg. Jag kan tänka mig att lägga ut maximalt 20000 kr. Någon som har något tips om en bra dator i denna prisklass?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toshiba är def. köpvärd!

 

Håll dig borta från Compaq 300/700 mycket fel i dessa modeller

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toshiba är def. köpvärd!

 

Håll dig borta från Compaq 300/700 mycket fel i dessa modeller

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla det något dyrare alternativet HP, samt de lite billigare Toshiba. Båda två kan tillverka bra produkter anser jag. Dessutom har Toshiba börjat bygga in radioLAN i sina modeller bestyckade med PIII-processorn, din skola kanske har radioLAN, då kan det vara kul.

 

 

\\ hugoni

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Det blev en Besttech Apache C. 14,1 tums skärm, 128 meg minne, 7,5 gig hd och 1 ghz Intel Speedstep processor.

 

Nu ska jag bara hitta en utility som kan göra att värmeutvecklingen blir någotr mindre från processorn. Fläkten går igång stup i ett...

 

Cpuidle kanske?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till och hoppas den håller. Vad kostade den? Hur länge räcker batteriet? Har den Firewire? Hur mycket väger den?

 

Jag läste något om att Toshiba hade byggt en vätskekyld bärbar dator. Inte illa. Jag vill ha flytande kväve i datorn!

 

 

"First they ignore you. Then they laugh at you. Then you win." - Gandhi

 

[inlägget ändrat 2001-06-25 11:22:04 av Staffan Kjell]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha flytande kväve i datorn!