Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

drivers till gfx-kortet..?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

hej

 

har ett problem med ett spel som hela tiden fryser sig när det bara gått en halvminut av spelet.. har prövat allt möjligt för att få det att fungera, senaste drivare, ominstallation av VIA chipset, stänga alla 'running processes' osv..

 

men nu har jag fått reda på av speltillverkarna att det spelet är helt inriktat på OpenGL och inte Direct3D som många andra spel är.. och dom mest avancerade Direct3D spel jag spelat fungerar utmärkt, men inte just det som är ett OpenGL spel, och det gör mig frustrerad =( ska inte ett så bra kort som Asus Radeon 9600xt 128Mb klara av att köra såna spel också?

 

har ändrat också med inställningarna för kortet när det gäller både OpenGL och Direct3D, även testat att avaktivera Direct3D i 'dxdiag', men utan resultat..

 

då till min fråga.. kan man använda andra drivers än dom som egentligen ska köras med det kort jag har, drivers som kanske är mer inriktade på OpenGL, eller skulle det bara bli plus minus 0, om det ens skulle funka?? har någon något tips isåfall om drivers som är bra för OpenGL spel, eller kvittar det att installera in såna drivers för att kortet i sig inte pallar att köra med dom..?

 

mvh /mattias

 

[inlägget ändrat 2004-03-31 22:21:12 av Dukkha]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

finns ingen sån meny i spelet, förutom att man kan ställa in vilken bildrutefrekvens man har, upplösning och 16 eller 32bitars färg..

 

mvh /mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

funkade inte.. men tack ändå. spelet låser sig ff på ett visst ställe, och när jag körde med GL direct så blev musen hela tiden i 'reverse' mode..? konstigt..

 

mvh /mattias

 

[inlägget ändrat 2004-04-01 00:36:10 av Dukkha]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Andersson

 

Nej det går ju inte ;) haha Du ska använda dom senaste drivrutinerna för ditt grafikkort och i dessa ligger både OpenGL och Direct 3D.

 

[inlägget ändrat 2004-04-08 23:08:22 av Mikael Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...