Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alvarig hjälp nu...


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

jag tänkte köpa ett nytt grafikort och uppdatera från det gammla geforce 2, jag har 192mb ram och en 700mhz celeron. LÖNAR DET SIG ATT BYTA?

 

DET JAG SKULLE VILJA BYTA TILL ÄR

"Asus Radeon 9200 SE/TD" med 128mb minne

 

LÖNAR DET SIG ATT BYTA?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

700 mhz är väldigt klent... köp en ny dator istället.

 

AMD Duron 1,2 Ghz 256 MB 20 + 80 GB GeForce 4 MX440 64 MB

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

hej du... arvid verkar vara en rik jävel som har råd o köpa datorer kors o tvärs=)

arvid..ja söker en sponsor till min nya A64 =)

 

till problemet:

om du vill ha ett bra grafikkort till den datorn tror jag att ett gf4 ti4200 är ett bra kort. det bör ligga runt 1200 kan ja tippa på.

 

om inte det passar så prova med ett gf3ti200 eller ett ti500. egentligen är det samma kort dom 2, bara minnenas o processorns hastighet som skiljer, vilket man kan klocka om man håller på med sånt. men ja skulle prova med ett gf4ti4200

 

 

uppdate:

 

eeeh hade du redan valt kort? ajj de missade ja=)

jag hade fortfarande kört på mitt val, tror inte det blir sådär superstor skillnad om du trycker i ett ATI 9200se kort.

 

[inlägget ändrat 2004-03-31 22:38:37 av LoRD_Fox]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom han tänkte köpa ett 128 mb kort antog jag att han skulle ha datorn för spel och då kommer man inte långt med 700 mhz...

 

AMD Duron 1,2 Ghz 256 MB 20 + 80 GB GeForce 4 MX440 64 MB

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

fan ingen vill sponsra mig?

nog bara jultomten kvar o fråga o hur pigg är han på o sponsra mig mitt i sommaren? =/

buhu...synd om mig

 

nä men... tycker alla kort släpps med 128mb minne...även de väldigt dåliga korten som endån borde ha 64mb i minne eller till och med mindre.

 

jag går aldrig på minnet längre....eller låter det visa om kortet är för spel eller inte.

dock var det väll en artikel på swec där dom gjorde en test på korten GFx5200 och ATI9200.

 

kan juh surfa dit och kolla=)

www.sweclockers.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Andersson

 

Jag hade satsat på www.nvidia.com på det bästa med 128MB. Asus brukar ha problem tycker jag enligt inlägg i visa forum. Jag har alltid haft Nvidia och är nöjd. Ska du ha till och spela bör du byta processor också 2,2-2,4 GHz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arvid ett 9200 till spel och 700mhz celeron va tror du

Och problemet köp helre ett biligare geforcekort och köp ett änu bättre när du senare antagligen ska köpa ny dator!!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tycker han bör köpa ny dator och defenitivt inte satsa på ett gforce kort, har haft det men senaste köpet föll på ett ATI efterssom det var billigare plu mkt bättre.

 

Soltek SL-75frn-l AMD XP 2000+ Hightech Excalibur Radeon 9600 256mb

512mb ddr Samsung 120gb Chieftec fulltower

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...