Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DVD-r som ej går att bränna


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag har en NEC DVD_RW ND-1300A brännare.

Köpte 2 spindlar med DVD-r, märke:3t PRO. Ca hälften av skivorna går inte att bränna.

Får meddelandet>Illegal disc, Could not perform start of disc-at-once. Skivorna registrerar 2 olika >Write speed i brännarprogrammet.(Nero 6.3.0.2). Vad gör man? Är det brännaren eller programmet man ska uppdatera? MvH/CD

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tror i alla fall inte det är brännprogrammet som ska uppdateras eftersom det är en så ny version...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad du skall göra är att uppdatera brännarens firware. Då ökar stödet för fler sorters media. Du hittar de senaste på Nec's hemsida. Jag har en likadan brännare som du och har version 1,09, tror att det finns en nyare nu. Du har eventuellt version 1,06.

Du tankar ned filen, startar om datorn i felsäkert läge, flashar/installerar nya firmware, OBS ! Bryt inte strömmen eller något när du gör detta för då kan DVd'n sluta funka.

Vissa reko. att man avinstallerar brännarprogram innan man gör detta också, men jag vet inte om det behövs..

Allt detta gör du på egen risk, men det skall inte vara så svårt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Vad heter filen som ska tankas ner på NEC:s hemsida. Har du möjligen en direktadress dit?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tack för hjälpen.

Hade precis hittat var filen fanns.

Ska flasha senare o starta om datorn.

Än en gång TACK!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...