Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget ljud från Audio-CD


storp

Rekommendera Poster

Audio-CD spelas ej upp. Alla systemljud + mp3 funkar men ej Audio-CD. Har provat med både MusicMatch och Mediaspelaren 7. Har avinstallerat och installerat ett flertal gånger. Om man sätter i en CD så startar Mediaspelaren men CD spelas inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset men sladden sitter i. Om jag kopplar in hörlurar direkt på CD'n så hörs heller ingenting. CD'n fungerar med vanliga data CD.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om du har någon typ av "auto detect" aktiverad för CD-ROM:en (kolla i kontrollpanelen). I så fall avaktivera det och prova igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar ingen inställning för "Auto detect". Mer info: Det går bra att spela upp mp3 filer från en CD, men inte Audio CD.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att spela upp en MP3-fil från CD'n eller från en hårddisk eller från vilket media som helst har ingen betydelse. Med audio-cd är det en annan sak.

 

Använder du analoga eller USB-högtalare?

Om det är det senare alternativet finns det en kryssruta där du kan bocka för digital-audio-out, eller något liknande.

 

MVH

/Cat

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anväder "vanliga" högtalare via ljudkortet. Digital-Audio-Out är grått och ej valbart.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm...mysko!

Har du provat något annat program än Windows egna CD-spelare, typ en senare version av WinAmp eller MediaPlayer 7?

 

MVH

/Cat

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det är mysko. Jag har provat med Winamp, MediaPlayer 7 och MusicMatch. Samma sak med alla.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...