Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BLack n white


Osman

Rekommendera Poster

Hej undrar bara om vilka minikraven är för black n white.. jag har bara ett voodoo 2 kort..räcker det eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och du tänkte göra, vad?

 

Antagligen spela Black&White, precis som han skrev...

 

Nåja, för att besvara själva frågan om ett Voodoo2-kort räcker... tja, det beror ju på hur resten av systemet ser ut. Med tillräckligt mycket minne, tillräckligt snabb processor och så vidare kan det säkert räcka ganska långt.

 

/Björn G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får verkligen ursäkta, men att det skulle finnas nåt spel, eller vad det nu kan vara, som heter black n white hade jag inte en susning om! Visserligen rör ju frågan de grafiska minimikraven men det är nog lättare att få ett bra svar på forumet Spel & Underhållning.

BTW. brukar det inte stå på förpackningen?

Dock, en snabb sökning gav detta:

Krav PC: Windows 95/98/ME/2000, Pentium 350 MHz, 64 MB RAM, 4x CD-ROM, 3D-kort med 8 MB minne, 600 MB ledigt hårddiskutrymme.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp - har du missat årets höjdpunkt på spelmarknaden? ;)

 

Eftersom ett voodoo2 ofta är utrustad med 8MB minne så skulle jag vilja påstå att det verkligen är på gränsen, det lär väl starta - men utan resten av specarna på datorn kan ingen svara på hur det går...

 

http://www.planetblackandwhite.com är ett bra ställe att börja rota på...

 

 

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Jag har en 667mhz celeron processor

191mb ram minne..klarar jag mig på det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Jag har en 667mhz celeron processor

191mb ram minne..klarar jag mig på det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadå, fast det skulle bli en enorm skillnad i grafiskt utseende med ett bättre grafikkort - men funkar ska det göra.. ;)

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har spelat Black % White på min bärbara Armada M700 750Mhz.

 

Med årets sunkigaste graffabit ( rage mobility )

 

Det fungerar, men det är ju inte samma spel, för att kunna avnjuta (Ett av årets bästa spel) som är packat av snygg grafik, så vill man helst spela på en tuffare graffakort för att få ut lite spelvärde av det hela , annars tröttar man rätt snabbt, annars är spelet helt okej ... fast man föredrar ju StrikeForce ..

 

__________________________

Ful elak och skitig !

 

[inlägget ändrat 2001-05-30 08:48:48 av Stockholm]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar egentligen vart spelmarknaden är på väg när man vräker ur sig det ena skitspelet efter det andra och prestandakraven blir mer och mer orimliga?

Bara en massa flashig grafik och noll spelkänsla...

 

Gå till http://www.theunderdogs.org och lira lite riktiga spel!

 

Spännande textäventyr helt utan grafik som funkar på en 286:a.

 

 

[inlägget ändrat 2001-05-30 12:03:40 av Jack Tramiel]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar egentligen vart spelmarknaden är på väg när man vräker ur sig det ena skitspelet efter det andra och prestandakraven blir mer och mer orimliga?

 

Orimliga prestandakrav? Låter som om du borde uppgradera din burk lite oftare.

 

Vart vi är på väg? Mot spel som ser lika verklighetstrogna ut som film :-)

 

Bara en massa flashig grafik och noll spelkänsla...

 

Dåliga spel finns det i och för sig gott om. Men så har det ju alltid varit. Det görs en hel del skojiga spel också.

 

Spännande textäventyr helt utan grafik som funkar på en 286:a.

 

Ehh... okej. Ha det så kul.

 

/Björn G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som om du borde uppgradera din burk lite oftare.

 

Nej tack, jag uppgraderar min dator ungefär vart tredje år. Det får räcka, oftare har jag inte råd med. Alla har inte obegränsat med pengar (Kanske journalister på expressen har det?).

 

Jag tror att du har missförstått det här, det är inte grafiken som behöver bli bättre utan istället spelideérna.

 

Om du är tillräckligt gammal minns du kanske C64 och Amiga-tiden, då det fanns massor av lysande spel.

Nuförtiden är spelen bara vidareutvecklingar av redan beprövade koncept.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej tack, jag uppgraderar min dator ungefär vart tredje år. Det får räcka, oftare har jag inte råd med. Alla har inte obegränsat med pengar (Kanske journalister på expressen har det?).

 

Obegränsat med pengar hade förstås varit fint. Men, nej. Tyvärr inte. Men ett grafikkort eller en ny processor då och då är prioriterade inköp för min del.

 

Jag tror att du har missförstått det här, det är inte grafiken som behöver bli bättre utan istället spelideérna.

 

Missförstått? Personligen tycker jag att spelidén och spelkänslan är absolut viktigast för ett spel. Men om sedan dessutom grafiken och ljudet är lysande så gör ju knappast det saken sämre...

 

Om du är tillräckligt gammal minns du kanske C64 och Amiga-tiden, då det fanns massor av lysande spel.

 

Jodå, självklart har man haft C64 och Amiga. Och visst fanns det härliga klassiska spel till dom burkarna. Men innan vi blir alltför nostalgiska så vill jag allt minnas att det fanns gott om skräpspel på den tiden också. Precis som nuförtiden: En del spel är bra, andra är dåliga.

 

Fördelen med de bra nya spelen är att de tack vare bättre hårdvara har bättre grafik och ljud, vilket knappast kan vara nackdel i sig. Och en annan trevlig sak med många nya spel är möjligheten till multiplayer över internet. Det finns inget som går upp mot att spela mot ett antal människor i stället för mot datorn.

 

Nuförtiden är spelen bara vidareutvecklingar av redan beprövade koncept.

 

Hmm... med tanke på att du inte visste vad Black&White är undrar man vad du grundar detta på? Det vore väl lämpligt att känna till spelen innan man sågar dem.

 

Det görs mycket skit, visst. Men det görs en hel del bra spel också. Några andra höjdpunkter från de senaste åren (mina egna favoriter): Allegiance, Cossacks, Tribes, Starcraft, DeusEx, Counterstrike, Europa Universalis, MechWarrior 4. Allihopa står sig mer än väl i konkurrensen med gamla klassiker. Flera av dem är definitivt nyskapande och fullkomligt originella. Andra är det inte, men är i gengäld väldigt kul spel vilket väl är huvudsaken.

 

/Björn G

[inlägget ändrat 2001-05-31 08:20:59 av Björn G]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...